غذای ملل با قارچ

سوفله قارچ

دستور پخت سوفله قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک سوفله جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم سوفله قارچ است. سوفله در اصل نوعی غذای فرانسوی است که از گریل کردن مواد غذایی مختلف به صورت لایه لایه به همراه پنیرهای مختلف یا شیر و خامه حاصل می شود. در ادامه با طرز تهیه سوفله قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

کره: ۶۰ گرم
آرد: ۴۰ گرم
شیر: یک پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
پنیر پیتزا رنده شده: ۱۲۵ گرم
قارچ خورد شده: ۲۵۰ گرم
کره جهت چرب کردن ظرف (ظرف باید نسوز باشد): ۳۰ گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

کره و شیر و آرد و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود. زرده‌های تخم مرغ را یکی‌یکی به مایع اضافه کنید سپس مقدار زیادی از پنیر رنده شده را به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را جداگانه تفت دهید.

سفیده‌های تخم مرغ‌ها را به هم زده تا پف کند و به مایع قبلی اضافه کنید. داخل ظرف سوفله را با کره چرب کنید و یک لایه از مخلوط را بریزید و سپس یک لایه از قارچ و باز یک لایه از مخلوط و یک لایه از قارچ تا ظرف پر شود. بقیه پنیرها را روی آن بپاشید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر با حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا