پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : سوپ جو پرک و قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت سوپ قارچ و جو پرک

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای لذیذ و مقوی طبخ شده با قارچ رفته ایم. سوپ ها پرطرفدارترین پیش غذا ها در بین عموم مردم و مخصوصا در رستوران ها می باشند؛ امروز ما طرز تهیه یک سوپ خوشمزه با قارچ را برای شما آماده نموده ایم. لطفا در ادامه با طرز تهیه سوپ قارچ و جو پرک با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه‌ی سوپ قارچ و جو پرک:

 

سینه‌ی مرغ: ۴۰۰ گرم
پیاز کوچک: ۱ عدد
پیازچه: ۵ شاخه
قارچ: ۱۰ عدد
جو پرک: ۱ پیمانه
شیر: نصف پیمانه
پودر زنجبیل: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و ادویه‌ی دل خواه: به میزان لازم
روغن: ۲ قاشق غذا خوری

دستور پخت:

در ابتدا سینه مرغ و پیاز خورد شده را به همراه زردچوبه و نمک کمی تفت دهید، بعد حدود دو لیوان آب به آن اضافه کنید تا بپزد. در این فاصله قارچ و پیازچه شسته شده را خرد کرده و کمی تفت می‌دهیم.
وقتی سینه‌ی مرغ آب پز شد آن را ریش‌ریش کنید. یک لیوان آب مرغ را نگه دارید و بعد جو پرک را به آب مرغ اضافه کرده و دوباره کمی آب به آن اضافه کنید و بعد پیازچه و قارچ‌ها را در آب بریزید و بگذارید بجوشد تا سوپ به غلظت دل خواه برسد و در نهایت شیر را به همراه ادویه‌ی دل خواه و زنجبیل به سوپ اضافه کنید. بعد از این که سوپ کمی جوشید، غذا آماده است. می توانید سوپ جو پرک و قارچ را در ظرف کشیده و با آب لیمو و نمک میل نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این سوپ مقوی و لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا