پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : سیب زمینی با قارچ و پنیر

آشپزی با قارچ : سیب زمینی با قارچ و پنیر خوشمزه و لذیذ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای لذیذ و مقوی طبخ شده با قارچ رفته ایم. در این مقاله دستور پخت سیب زمینی با قارچ و پنیر را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. لطفا در ادامه با طرز تهیه این پیش غذای مقوی و لذیذ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی سیب زمینی با قارچ و پنیر:

کره: ۲ قاشق غذا خوری

قارچ خورد شده: ۲۰۰ گرم

سیب زمینی: ۵۰۰ گرم

پنیر رنده شده: ۵۰ گرم

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

دستور پخت:

 ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و آن را پوست می‌گیریم. سپس آنها را به اندازه دل خواه ریز کرده و در صافی ریخته تا آب آن خوب گرفته شود. سپس قارچ‌ها را که از قبل شسته‌ایم به صورت ورقه‌ای برش می‌زنیم. ته ظرف پیرکس را با روغن چرب  کرده و کنار می‌گذاریم. تابه را روی حرارت قرار داده و درون آن روغن می‌ریزیم تا گرم شود سپس سیب زمینی‌ها که کاملاً خشک شده‌اند را درون روغن می‌ریزیم و به آن مقداری نمک اضافه می‌کنیم و زمان می‌دهیم تا کاملاً سیب زمینی‌ها سرخ شوند. پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را در روی یک پارچه آشپزخانه  و یا ظرفی می‌ریزیم که در زیر آن پارچه تمیزی گذاشته باشیم تا روغن اضافه آن خوب گرفته شود. سپس آن را به قابلمه پیر کس منتقل می‌کنیم.

در همان تابه پیاز را با کره مخلوط می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا نرم شود. بعد مقداری فلفل و نمک به آن اضافه می‌کنیم وقتی پیاز نرم شد قارچ را به آن اضافه می‌کنیم. قارچ که کاملاً نرم شد مواد تابه را بر روی سیب زمینی‌ها ریخته و سپس پنیر را روی مواد آماده شده می‌ریزیم. در مرحله پایانی طرز تهیه سیب زمینی با قارچ و پنیر, پیرکس را روی طبقه وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده منتقل می‌کنیم به مدت ۱۵ دقیقه تا روی مواد طلایی شود. می‌توانید روی آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا