آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیفست فود با قارچ

طرز تهیه ماشروم برگر خانگی با ویدیوی آموزشی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک فست فود بین المللی درست شده با قارچ رفته ایم. در ادامه با ویدئوی طرز تهیه ساندویچ ماشروم برگر لذیذ و فوری با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه ماشروم برگر

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • پیاز متوسط : 3 عدد
  • قارچ : 300 گرم
  • سیر : 3 حبه
  • کاهو : به مقدار کافی
  • گوجه : به مقدار کافی
  • نان همبرگری : 5 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان کافی
  • آبلیمو : به مقدار کافی
  • پنیر گودا : به مقدار کافی
  • انواع سس : به مقدار کافی

 

طرز تهیه ماشروم برگر

طرز تهیه ماشروم برگر

 

مرحله اول مزه دار کردن گوشت برای پخت برگر

ابتدا باید پیازها را پوست کنده و آن‌ها را ریز رنده کنید. برای مخلوط کردن پیاز با گوشت، باید آب پیاز به خوبی گرفته شود. حالا نوبت رنده کردن سیرها می‌رسد. دقت کنید که سیر هم باید خیلی ریز رنده شود. حالا سیر و پیازهای رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و ادویه‌ها را به این ترکیب اضافه کنید. پس از مخلوط کردن مواد، آن‌ها را به خوبی با دست ورز دهید، تا یکدست و منسجم شوند. در آخر چند دقیقه‌ای به گوشت استراحت دهید تا گوشت طعم پیاز و ادویه‌ها را بگیرد. بعد از استراحت دادن به گوشت، آن را به 5 قسمت تقسیم کنید. برای هر نفر 100 گرم گوشت کافی است.

مرحله دوم آماده کردن قارچ

قارچ‌ها را پوست کنده و پس از شستشو، آن‌ها را اسلایسی برش دهید (اسلایس قارچ‌ها نباید خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشند). قارچ‌ها را بدون روغن درون تابه و روی حرارت قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها تبخیر شود. سپس به قارچ‌ها نمک و فلفل و کمی آبلیمو بیفزایید. آبلیمو علاوه بر خوش طعم شدن قارچ‌ها، باعث می‌شود تا پس از طبخ رنگ آن‌ها سیاه نشود. قارچ‌های پخته شده را کنار بگذارید تا پس از آماده شدن گوشت، به همراه مخلفات درون برگر قرار داده شوند.

مرحله سوم پخت گوشت برگر

در این مرحله نوبت به پختن گوشت برگر می‌رسد. برای پخت گوشت برگر، می‌توانید از روش گریل کردن استفاده کرده یا به جای آن، گوشت را سرخ کنید. البته گریل کردن گوشت، بسیار سالم‌تر است و به این شکل روغن را حذف می‌کنید. به علاوه گریل کردن گوشت، باعث می‌شود تا گوشت آب انداخته و خوشمزه‌تر باشد. این در حالی است که سرخ کردن معمولا، باعث خشک شدن گوشت خواهد شد. برای گریل کردن گوشت باید آن را روی صفحه گریل، منقل یا باربیکیو قرار دهید.

مرحله چهارم قرار دادن برگر داخل نان و سرو

اگر به برگر پنیری علاقه دارید باید حدود 1 الی 2 دقیقه مانده به پختن گوشت‌ها یک ورقه پنیر گودا یا مقداری پنیر پیتزا روی آن قرار دهید تا کاملاً آب شود. در مرحله آخر باید گوشت پخته شده و مخلفات را درون نان همبرگر که پیشتر به سس آغشته کرده‌اید، قرار دهید. برای درست کردن سس ماشروم برگر کمی خیارشور رنده شده را به همراه نمک، فلفل، ادویه، سس مایونز و سس قرمز مخلوط کنید و روی نان بمالید. سپس گوشت پخته شده را روی آن قرار دهید. در ادامه باید کاهو، خیارشور، گوجه و قارچ را روی آن بگذارید. توجه داشته باشید که بهتر است قارچ به صورت مستقیم روی برگر قرار داشته باشد.

 

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا