آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

طرز تهیه نودل مرغ و قارچ با آموزش ویدیویی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی ساده و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای آسیایی پرطرفدار یعنی نودل مرغ و قارچ است. نودل یا رشته فرنگی از برش بسیار نازک و بلند خمیر درست می شود که معمولا به مدت کم در آب پخته می شوند و با سس های مختلف و در کنار مواد غذایی متنوع سرو می شوند. در ادامه با ویدیوی با طرز تهیه این نودل مرغ خوشمزه با ما همراه باشید.

وقتی‌که احساس غم دارید و یا سرما خوریده اید، دوای دردتان در ته یک کاسه آن‌هم کاسه‌ای از نودل های خوشمزه نهفته است! نودل واقعاً از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است می‌توانید درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه نودل مرغ و قارچ

 

  • سینه مرغ : ۴۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای رنگی : ۲ عدد
  • قارچ : ۴۰۰ گرم
  • نودل : ۳ بسته
  • سیر : ۲ حبه
  • سویا سس : ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک، پودر سیر و فلفل سیاه : به مقدار کافی
  • زردچوبه و پودر آویشن : به مقدار کافی

طرز تهیه نودل مرغ و قارچ

طرز تهیه نودل مرغ و قارچ

 

مرحله اول پخت مرغ

 

برای تهیه نودل مرغ و قارچ در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نگینی خرد می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می‌افزاییم. در ادامه سینه مرغ را به تابه اضافه می‌کنیم. حالا مقداری فلفل سیاه، پودر سیر و نمک را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم، سپس بدون اینکه سینه مرغ سرخ شود اجازه می‌دهیم کاملا بپزد. توجه داشته باشید به دلیل شور بودن سس سویا که در مرحله آخر اضافه می شود، نمک را باید کنترل شده اضافه کنیم.

مرحله دوم پخت قارچ و فلفل دلمه

حالا قارچ را می‌شوییم و به صورت ورقه‌ای خرد کرده، سپس به تابه اضافه می‌کنیم و پس از تفت دادن، اجازه می‌دهیم آب میان بافتی‌اش کاملا تبخیر شود. در ادامه فلفل دلمه‌ای را شسته و به صورت نواری نازک برش می‌زنیم. در این مرحله سیر را با دندانه‌های ریز رنده، زنده کرده و زمانی که آب اضافی قارچ تبخیر شد، سیر و فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه می‌کنیم، سپس تفت می‌دهیم تا مواد کاملا سرخ شوند. حالا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می‌کنیم.

مرحله سوم پخت نودل

در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد نودل را به همراه ادویه مخصوص آن درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بجوشد تا نرم شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و نودل را آبکشی می‌کنیم.

مرحله چهارم مخلوط کردن مایه مرغ و قارچ و نودل

زمانی که آب اضافی نودل کشیده شد، آن‌ را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم، سپس مقداری زردچوبه و پودر آویشن به تابه می‌افزاییم. حالا سس سویا را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و نودل مرغ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس سرو می‌کنیم.
نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا