پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : کاناپ قارچ و ژامبون + ویدیوی آموزشی

آشپزی با قارچ : ویدیوی طرز تهیه کاناپ قارچ و ژامبون

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی لذیذ و جذاب که به عنوان پیش غذا هم محسوب می شود، رفته ایم. در این مقاله طرز تهیه کاناپ قارچ و ژامبون را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. لطفا در ادامه با ویدیوی طرز تهیه این پیش غذای لذیذ با ما همراه باشید.

همراه ما باشید با طرز تهیه کاناپ قارچ و ژامبون:

 

کاناپ چیست؟

کاناپ واژه‌ای فرانسوی است که به ساندویچ‌های روباز و تزیین‌شده گفته می‌شود که در رده اردوور و پیش‌غذا قرار می‌گیرند. چون بدون وسیله و بدون استیک و چنگال و غیره در یک لقمه خورده می‌شود در تعریف جزء فینگر فودها قرار می‌گیرد. در واژه و مفهوم فرانسه به معنی اساس کاری است که مواد دیگر روی آن می‌نشیند!

این خوراکی معمولاً به دلیل اینکه در ساعات پذیرایی کوکتل سرو می‌شود به همین دلیل غالباً مزه بشمار رفته و تمایل بر این است که خوش‌نمک و تند باشد. همه کاناپه‌های می‌توانند فینگر فود باشند ولی عکس آن همیشه صادق نیست یعنی همیشه فینگر فود ها را نمی‌توان کاناپه نامید.

مواد پایه

اساس کاناپه معمولاً از خمیر یا نان تست یا املت و تخم‌مرغ به‌صورت ورقه (گرد یا مربع یا مستطیل یا مثلث) است که می‌تواند سرخ‌شده یا تست‌شده یا گریل شده باشد و یا از چیپس یا نان بیات سرخ‌شده با خمیر هزارلا و بیسکویت نمکی یا کراکر است و داخل آن از پوره‌ها و خاویار و ورقه‌های گوشت‌های نازک و سبزی‌ها و زیتون و انواع مواد می‌تواند استفاده شود.

مواد و نان را در صورت لزوم می‌توان با چنگال اردوور و یا سیخ‌های مینیاتوری اردوور به هم متصل کرد و با همان سرو کرد. ماست یا پوره یا پنیر خامه‌ای را می‌توان با استفاده از قیف برزنتی خامه و ست قیف ماسوره روی اساس کار مونتاژ کرد.

کاناپ در ظرف مخصوص پایه‌دار با نام  canapé salver  سرو می‌شود. ولی درعین‌حال می‌توان آن را در تمام سینی‌های شکیل سرو کرد و دور گرداند. نان‌های Vol-au-vent موسوم به ولووان که با خمیر هزارلا تهیه می‌شود نیز با مواد پرشده جز این کاناپه‌ها قرار می‌گیرند.

 

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا