غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته قارچ و عدس

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوفته قارچ و عدس

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوفته قارچ و عدس خوشمزه و طبخ شده با قارچ رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه کوفته قارچ و عدس خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته قارچ و عدس:

عدس پخته: ۴  پیمانه
پیاز رنده شده: ۱ عدد
هویج ریز خردشده: ۲ عدد
کرفس ریز خردشده: ۲ ساقه
سیر له شده: ۱ حبه
پودر آویشن: ۱ قاشق چای خوری
نمک: ۲ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ خوری
قارچ ریز خردشده: ۲۲۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
پنیر پارمزان رنده شده: ۱/۲ پیمانه
پودر سوخاری: ۱/۲ پیمانه
ریحان خردشده: ۱/۲ پیمانه
گردو ریز خردشده: ۱/۴ پیمانه
روغن: به مقدار لازم

دستور پخت:

در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از آن‌که پیاز ها نرم و طلایی شدند، تکه‌های کرفس و هویج را بریزید و به تفت دادن ادامه دهید، سپس رب گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید. بعد از ۳-۲ دقیقه قارچ‌های خردشده، پودر آویشن و نمک را داخل مواد بریزید. مواد را حدود ۱۲-۱۰ دقیقه تفت دهید تا آب سبزی ها بخار شود. بعد از آماده شدن مخلوط سبزی ها، آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد، سپس عدس پخته را بدون آب داخل کاسه بریزید. تخم‌مرغ‌ها، پنیر، ریحان و گردوی خردشده و پودر سوخاری را هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود. مقداری از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. ظرف را به مدت ۲۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از زمان ذکرشده فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ظرف موردنظرتان را با کمی روغن چرب کنید. مقداری از مایه کوفته را بردارید و آن را گرد کنید تا اندازه یک توپ کوچک شود. کوفته‌ها را با فاصله از هم داخل ظرف بچینید. ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوفته‌ها آماده شود. در یک کاسه همه مواد برای سس را بریزید و با هم مخلوط کنید. موقع سرو سس را روی کوفته‌ها بریزید و کوفته قارچ و عدس را در کنار مقداری نان سرو نمایید.
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا