غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکوی قارچ و سیب زمینی (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه‌ی کوکوی قارچ و سیب زمینی:

سیب زمینی خرد شده: ۴۰۰ گرم
قارچ خرد شده: ۲۰۰ گرم
سیر له شده: ۲ حبه
ت
خم مرغ زده شده: ۱ عدد
پیاز خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری   آموزش آشپزی با قارچ هاگ
نمک و فلفل: به مقدار لازم
آرد: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم
کره: ۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی:

در مرحله اول سیب زمینی‌ها را در مدت زمان ۱۱ دقیقه داخل قابلمه‌ی حاوی آب جوش و نمک کامل بپزید. بعد از پخت، سیب زمینی‌ها را با پشت چنگال آن‌ها را له کنید. در مرحله بعدی کره‌ای که از قبل کنار گذاشته‌اید را داخل تابه ریخته و سیر و قارچ را به آن اضافه کنید و پنج دقیقه زمان دهید تا تفت بخورند. 

پس از اینکه قارچ و پیاز تفت خوردند روغن اضافی آن را از تابه خارج کرده و بعد همه مواد را (سیب زمینی، قارچ، تخم مرغ، فلفل، نمک، سیر و پیاز) را با هم مخلوط کنید و به طور کامل هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت از ۴ قسمت را به صورت کوکوی گرد در آورید و روی سطح آن را کاملاً آغشته به آرد کنید. در نهایت روغن را در تابه داغ کرده و کوکوها را در مدت زمان ۱۱ دقیقه روی حرارت سرخ کنید تا جایی که به رنگ طلایی دربیاید. سپس آن را در ظرف کشیده و در کوکوی سیب زمینی را در کنار گوجه فرنگی و خیارشور سرو نمایید.

 

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا