غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : نخود پلو با قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه نخود پلو با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه و لذیذ یعنی نخود پلو با قارچ رفته ایم. این غذای برنجی فاقد گوشت می باشد و از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه نخود پلو با قارچ خوشمزه همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. نخود سبز: 1 پیمانه
  2. پیاز: عدد
  3. سیر: 3 حبه
  4. فلفل دلمه: 2 عدد
  5. قارچ 5 عدد
  6. رب: 1 قاشق غذاخوری
  7. برنج دو پیمانه
  8. زردچوبه، نمک و فلفل و ادویه پلویی یا ادویه کاری: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

قارچ‌ها را شسته و بعد آن‌ها را برش می‌دهیم. در تابه کمی روغن ریخته قارچ‌ها را ریخته، چند قطره هم آب‌لیمو ریخته (برای جلوگیری از تیره شدن قارچ‌هامی‌گذاریم با حرارت تند قارچ‌ها تفت خورده نخود را هم که از قبل پخته‌شده. فلفل دلمه‌ای ها را مکعبی خردکنید. نخود و فلفل دلمه‌ها و قارچ را به پیاز اضافه کنید و تفت بدین. رب را با نمک و فلفل و ادویه‌ها اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن 1/2 لیوان آب اضافه کنید تا این مواد خوب باهم مخلوط‌کنید.

برنج را آب کش کنید، به ترتیب یک لایه برنج سفید و یک لایه از این مواد بریزید. دور تا دور قابلمه را کمی آب بریزید و بگذارید برنجتان دم  کشیده، روغنی که برای پیازداغ استفاده کردیم کافیه و لازم نیست که دورتادور برنج آب‌روغن بریزیم. پلوی شما به مدت 30 دقیقه با حرارت متوسط دم بکشد.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا