غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : شوید پلو با مرغ و قارچ + آموزش ویدیویی

آشپزی با قارچ : ویدیوی طرز تهیه شوید پلو با مرغ و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی شوید پلو رفته ایم. شوید پلو و گوشت یکی از پر طرفدارترین غذاهای ایرانی است که می توان ان را با گوشت قرمز و سفید طبخ و سرو کرد. در این بخش تلاش شده است تا ترکیب شوید پلو با گوشت مرغ و قارچ را بعنوان یکی دیگر از انواع چلوگوشت های ایرانی تقدیم شما همراهان همیشگی نماییم.لطفا در ادامه با ویدیوی طرز تهیه این غذای لذیذ با ما همراه باشید.

مواد لازم: 

  • سیر: ۵-۶ حبه
  • فلفل‌دلمه: ۱ عدد
    سیر و فلفل رو ریز کنید، روی حرارت زیاد سرخ کنید و ۲ دقیقه بعد مرغ رو اضافه کنید.
  •  مرغ: نیم کیلو
  • ادویه ها شامل:
    زیره: ۲ قاشق چای‌خوری (تازه آسیاب کنید)
    زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری
    فلفل‌سیاه
    نمک
    قارچ: ۲۰۰ گرم
    کلم بروکلی به میزان دلخواه

 

سس مرغ و قارچ:

ابتدا قارچ ها و کلم بروکلی را خرد کنید و به همراه آب لیمو تازه به مرغ اضافه کنید. مخلوط کنید و آب بریزید، روی حرارت کم اجازه بدید تا بپزه. (حدود ۹۰ دقیقه)

شوید‌پلو:

سیب‌زمینی رو به اندازه تاس‌های بزرگ خرد کنید، به همراه فلفل‌سیاه، نمک، زردچوبه و یکم شوید خشک ۵ دقیقه روی حرارت زیاد تفت بدید و برنج شسته شده رو با شوید خشک (اندازه نصف برنج) اضافه کنید، آب بریزید و اجازه بدید تا بجوشد، وقتی که جوشید، کره را روی اون بذارید و وقتی آب تبخیر شد حرارت رو کم کنید، در قابلمه رو ببندید تا دم بکشه. سپس شوید پلو شما آماده است و می توانید آن را در دیس کشیده و سرو نمایید.

 

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا