غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : پنه آلفردو

آشپزی با قارچ : طرز تهیه پنه آلفردو (پاستا آلفردو)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی معروف و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی یعنی پنه آلفردو است. پاستا یک نوع غذای ایتالیایی است که حدود 350 مدل مختلف از آن موجود است که معروف ترین آنها ماکارونی، اسپاگتی، فوسیل، راویولی، پنه و… می باشند. همان طور که در قبل گفته شد، پنه یکی از مدل های پاستا می باشد که در آن خمیر پاستا به صورت لوله های کوتاه، به صورت مورب برش می خورد. در ادامه با طرز تهیه پنه آلفردو خوشمزه و پرطرفداربا ما همراه باشید.

مواد لازم:

پاستا پنه: ۱ بسته
سینه‌ی مرغ متوسط: ۱ عدد
کره: ۱/۳ فنجان
خامه: ۱/۲ بسته
شیر: ۱ لیوان
پنیر پارمسان (رنده شده): ۱/۳ فنجان
قارچ خورد شده: به میزان دلخواه
آویشن، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه:

در ابتدا سینه مرغ را خورد می‌کنیم (به صورت مستطیل کوچک) بعد پیاز را رنده می‌کنیم و با مرغ هم می‌زنیم. کمی هم زعفران به آن اضافه می‌کنیم. داخل تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم؛ زردچوبه، آویشن، نمک، فلفل و قارچ را اضافه می‌کنیم. در یک قابلمه آب را می‌جوشانیم و پاستا را داخل آن می‌ریزیم. شیر را به آب اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه سس:

کره را آب کرده و با خامه و پنیر در ظرف ریخته و حسابی هم می‌زنید و کمی هم شیر اضافه می‌کنید، روی حرارت می‌گذارید و هم می‌زنید تا کمی (فقط کمی) غلیظ شود، اضافه کردن آویشن و فلفل در این مرحله خیلی خوب است. پاستا را هم پس از ۱۰ دقیقه که در آب و شیر جوشید آبکش می‌کنید و به مرغ اضافه می‌کنید. سس را هم روی پاستا و مرغ می‌ریزید و با جعفری آن را تزئین کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا