غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : پلو قارچ با کوفته قلقلی

آشپزی با قارچ : دستور پخت پلو قارچ با کوفته قلقلی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی پلو قارچ با کوفته قلقلی، خوشمزه و طبخ شده با قارچ رفته ایم.این غذا به دلیل داشتن قارچ و گوشت سرشار از پروتئین می باشد. در ادامه با طرز تهیه پلو قارچ لذیذ همراه ما باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. گوشت چرخ کرده: 200 گرم
  2. قارچ (بزرگ):5 تا 6 عدد
  3. هویج (بزرگ): 1 عدد
  4. پیاز (بزرگ): 1 عدد
  5. برنج: 3 پیمانه
  6. نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه: به میزان لازم
  7. رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

اول از همه گوشت چرخ شده را با نصف پیاز بزرگ رنده شده و کمی نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و مواد را با هم ورز دهید و کنار بگذارید تا خودش را بگیرد. با نصف دیگر پیاز، پیاز داغ درست کنید؛ هویج مکعبی خورد شده، پیاز و یک قاشق سر پر رب با کمی زردچوبه تفت دهید بعد یکی دو لیوان آب به این مواد اضافه کنید و بگذارید آب جوش بیاید.

با خمیر بدست آمده، گوشت قلقی درست کنید و داخل آب در حال جوش بیندازید. قارچ‌ها را همراه با کمی روغن تفت دهید؛ وقتی قلقی‌ها پخت و آب مواد کشیده شد قارچ‌ها را به آنها اضافه کنید و نمک، فلفل و ادویه این مواد را اندازه کنید.

برنج را شسته و با آب بگذارید تا کمی بپزد سپس آن را آبکش نموده. کف قابلمه روغن بریزید و هر ته دیگی دوست دارید بیندازید. به ترتیب یک لایه برنج یک لایه از مواد قارچ و گوشت بریزید و بگذارید برنج دم بکشد. سپس پلو قارچ شما آماده است و می توانید آن را در ظرف کشیده و همراه ماست یا ترشی سرو نمایید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا