آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : پیراشکی مرغ و سبزیجات و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه پیراشکی مرغ و سبزیجات و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای لذیذ و جذاب طبخ شده با قارچ رفته ایم. در این مقاله دستور پخت پیراشکی مرغ و سبزیجات و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که یک پیش غذا یا میان وعده مقوی و خوشمزه می باشد. پیراشکی در اصل نوعی غذای روسی است که از قرار دادن مواد غذایی در خمیر و سرخ کردن آن حاصل می شود؛ اما امروزه مصرف پیراشکی فقط محدود به روسیه نبوده و در سراسر جهان رواج یافته و طرفداران زیادی دارد. لطفا در ادامه با دستور تهیه این پیراشکی مرغ لذیذ با ما همراه باشید.

مواد لازم:

پیاز متوسط نگینی خورد شده:  ۱ عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
سینه مرغ خورد شده:  ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی:  ۱ قاشق سوپ‌خوری
مخلوط سبزیجات:  ۲۰۰ گرم
قارچ نگینی خورد شده:  ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای نگینی خورد شده:  ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
آویشن پودر شده: ۱ قاشق چای‌خوری
گوجه فرنگی فیله و پوره شده:  ۳ تا ۴ عدد
استاک مرغ:  ۱۰۰ میلی لیتر
جعفری خورد شده:  ۲ قاشق سوپ‌خوری
گشنیز خورد شده:  ۲ قاشق سوپ‌خوری
خمیر پیراشکی: ۱ بسته
سس کچاپ: به مقدار لازم

طرز تهیه:

تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و درون آن روغن بریزید و اجازه دهید روغن آن داغ شود. سپس پیازهای خورد شده  را درون آن بریزید و تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. سینه مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و را با هم مخلوط کنید  و تفت دهید تا خوش رنگ شود.  پس از این مدت مخلوط سبزیجات، قارچ، فلفل دلمه‌ای، نمک و فلفل سیاه را به مواد درون تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.  آویشن، پوره گوجه فرنگی و استاک مرغ را به تابه حاوی مرغ بیفزایید و مخلوط کنید.

اجازه دهید مواد برای مدتی روی حرارت ملایم بماند تا آب آن گرفته شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و جعفری و گشنیز را به موادتان اضافه کنید.  یک قاشق سوپ‌خوری از مواد را برداشته و روی خمیر پیراشکی قرار دهید سپس خمیر پیراشکی را از وسط کنید و لبه‌های آن را به هم بچسبانید. به همین ترتیب بقیه پیراشکی‌ها را آماده کنید. سپس پیراشکی‌های آماده شده را در تابه‌ای حاوی روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند.

بعد از اینکه پیراشکی‌ها سرخ شدند آن‌ها را به کمک کفگیر سوراخ دار از درون خارج کنید و روی کاغذ روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. پیراشکی‌ مرغ شما حاضر است و می‌توانید آن را همراه سس کچاپ سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا