غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کباب بره با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کباب بره مجلسی با قارچ

 حدر ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم کباب بره با قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای مجلسی خوشمزه با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. گوشت بره بی استخوان: 500 گرم
  2. قارچ :200 گرم
  3. سرکه قرمز: 10 ق غ
  4. آب لیموی تازه: 1 ق غ
  5. روغن مایع: 5 ق غ
  6. سیر خرد شده: 1 حبه
  7. پودر گشنیز: 1/2 ق م
  8. پودر فلفل سیاه :به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا در ظرفی سرکه آب لیمو نیمی از روغن مایع، گشنیز، سیر، و پودر فلفل سیاه را مخلوط می‌کنیم گوشت بره را به قطعات ریز، در حدود 3 سانتی‌متری تقسیم می‌کنیم. گوشت‌های تکه شده را در ظرف ته گود می‌ریزیم و مایع به دست آمده را روی آن می‌ریزیم. و در ظرف را می‌گذاریم. و صبر می‌کنیم شب تا صبح در این مایع خیس بخورد.

دیس مخصوص حرارت بالای ماکروویو را داخل ماکروویو قرار می‌دهیم و می‌گذاریم تا در درجه‌ی تند به مدت 4 تا 5 دقیقه بماند فقط قسمت سر قارچ‌ها را نگه می‌داریم و بقیه را ریز می‌کنیم. در سیخ‌های چوبی به ترتیب یک قطعه گوشت بره و یک قطعه قارچ قرار می‌دهیم.

باقی مانده‌ی روغن مایع را داخل دیس داغ شده می‌ریزیم و 4 سیخ را داخل دیس قرار می‌دهیم و آن را  در درجه‌ی تند به مدت 2 تا 3 دقیقه نگه می‌داریم. یک بار سیخ‌ها را در طول پخت پشت و رو می‌کنیم سیخ‌ها را از داخل ماکروویو در می‌آوریم و اگر مایعی داخل دیس وجود دارد خالی می‌کنیم و 4 سیخ دیگر به ترتیب اول درست می‌کنیم بدین ترتیب که دیس مخصوص را دوباره در درجه‌ی تند به مدت 3 دقیقه می‌گذاریم تا گرم شود. حال کباب بره ما آماده سرو است !

 

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا