غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته بوقلمون با مغز قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت کوفته بوقلمون با مغز قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و سنتی و پرطرفدار یعنی کوفته رفته ایم. برای آموزش امروز دستور پخت کوفته بوقلمون با مغز قارچ را برای شما عزیزان و همراهان همیشگی در نظر گرفته ایم. برای پخت کوفته بوقلمون با مغز قارچ موارد زیر را انجام دهید.

 

مواد لازم:

  1. گوشت بوقلمون چرخ کرده: 500 گرم
  2. گوشت چرخ کرده: 250 گرم
  3. سیر له شده: 1 حبه
  4. کدو سبز رنده شده: 3/4 فنجان
  5. تخم مرغ: 1 عدد
  6. نمک: 1 قاشق چایخوری
  7. فلفل سیاه: 1/4 قاشق چایخوری
  8. سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
  9. آرد: 1 قاشق غذاخوری
  10. آرد (برای پیچیدن کوفته‌ها): 1 فنجان

مواد داخل کوفته:

  1. پیاز کوچک: 1 عدد
  2. قارچ ورقه شده: 250 گرم
  3. گندم پخته شده: 1 فنجان
  4. نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

اول مواد داخل کوفته‌ها را آماده می‌کنیم. پیاز خردشده را در 1 قاشق روغن روی حرارت تفت می دیم تا شفاف و نرم شود. قارچ خورد شده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا پیاز و قارچ کاملاً نرم و قهوه‌ای شوند. گندم پخته و نمک را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم و از روی حرارت برمی‌داریم. پیاز و کدو سبز و سیر را رنده ریز می‌کنیم و با گوشت و بوقلمون و تخم‌مرغ و مایونز و 1 قاشق غذاخوری آرد خوب مخلوط می‌کنیم. (بهتر است از همزن استفاده کنیم.)

یک ظرف آب کنارتان باشد و قبل از هر کوفته دستتان را خیس کنید. یک فنجان آرد رو در ظرف دیگر ای بریزید و کوفته‌ها را در آن بچرخانید. داخل هر کوفته را گود کنید و مقداری از مخلوط قارچ و پیاز و گندم بریزید. بعد به صورت بیضی کوفته را بپیچید و در آرد بچرخانید. بهتر است کوفته‌ها را با دست خشک در آرد بچرخانیم برای همین می تونیم چند تا کوفته را در آرد بیاندازید دستتان را بشورید و خشک کنید بعد کوفته‌ها را از آرد در به یارید. روغن را کم‌کم در تابه داغ می‌کنیم و کوفته‌ها را چند تا چند تا در روغن سرخ می‌کنیم. برای گرفتن روغن اضافه کوفته‌ها می‌توانیم آن‌ها را روی دستمال بگذاریم.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار عزیزان خود لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ با ما در میان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا