غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکوی رشتی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکوی رشتی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی رشتی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. کوکو دارای انواع بسیار مختلفی می باشد و شما برای این که بتوانید آن ها را بپزد نیازمند دستور تهیه آن ها هستید. در مقالات قبلی کوکو سیب زمینی، کوکو اسفناج ، کوکو سبزی و … را برایتان بررسی کردیم و در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه کوکوی رشتی آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ 200 گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • جعفری و و پیازچه دو قاشق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز دو عدد متوسط
  • سیب زمینی دو عدد
  • آرد سوخاری یک قاشق غذا خوری
  • ادویه ها و روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه:

برای تهیه این کوکو ابتدا باید سیب زمینی ها را بجوشانید و بعد از این که آب پز شدند آن ها را با سمت تیغه متوسط متوسط رنده رنده کنید. بعد از این کار باید مرغ ها را نیز خوب بپزید. می توانید در حین این که مرغ ها آب پز می شوند برای این که طعم بد آن ها گرفته شود مقداری زردچوبه و چند عدد هویج به آن اضافه کنید.

قارچ را نیز به صورت ورقه های خیلی نازک یا به صورت ریز خرد کنید و تفت دهید تا آب آن گرفته شود. بعد از این که مرغ ها نیز آب پز شدند آن ها را نیز باید با همان قسمتی از رنده که سیب زمینی ها را رنده کرده بودید رنده کنید (البته می توانید برای راحتی مرغ را با چرخ گوشت، چرخ کنید). بعد از این که کار مرغ ها تمام شد می توانید سیرها و پیازها را نیز رنده کنید و به مواد رنده شده اضافه کنید.

باید پیازچه ها و جعفری ها را خرد کنید و به اندازه دو قاشق به مواد اضافه کنید و قارچ ها ،تخم مرغ و ادویه و آرد سوخاری را نیز به مواد اضافه کنید. بعد از این که همه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید بهتر است آن را به مدت چند دقیقه ورز دهید تا خوب با یکدیگر مخلوط شود و در صورتی که وقت بیشتری داشتید شما می توانید مواد را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و خودش را بگیرد.

بعد از این که ماده کوکو کمی چسبناک شد می توانید به راحتی آنها را در قالب بریزید و در روغن داغ شده سرخ کنید. اگر دوست دارید کوکوی رشتی شما شبیه به کتلت شود باید ابتدا با دست گلوله هایی از مواد برداشته آن ها را در آرد سوخاری بغلتانید، سپس با دست پهن کرده و بعد آن ها را درون روغن سرخ کنید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا