اخبار جهان در حوزه قارچ

آموزش ایده‌های تجاری پرورش قارچ در هند

برگزاری برنامه آموزشی کشت و پرورش قارچ در بنیاد ملی تحقیق و توسعه باغبانی هند

آموزش ایده‌های تجاری پرورش قارچ در هند، به گزارش هاگ یک برنامه آموزشی پنج روزه (22-26 اوت 2022) در مورد تکنیک‌های تولید قارچ و مدیریت پس از برداشت در بنیاد ملی تحقیق و توسعه باغبانی ، واقع در دهلی نو سازماندهی شد. در این برنامه آموزشی، کارآموزانی از ایالت های مختلف مانند اوتار پرادش، راجستان، هاریانا، بیهار، جامو و کشمیر، مادیا پرادش، اوتاراکند و دهلی شرکت کردند.

دکتر بندی ( BK Pandey)، دستیار مدیر کل بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی دولت هند، به عنوان مهمان اصلی این رویداد حضور داشت. مدیر مؤسسه دکتر پی.کی گوپتا، ضمن خیر مقدم به میهمان ارشد، خطاب به کارآموزان گفت که کشاورزان با گذراندن این آموزش می توانند در زمینه تجارت تولید قارچ که امروزه بازار بسیار خوبی دارد، به فعالیت بپردازند. او همچنین در مورد امنیت غذایی، امنیت غذایی و امنیت اقتصادی به تفصیل بحث کرد.

مدیر کل در این برنامه گفت: با آموزش تولید قارچ، کشاورزان و افراد بیکار می توانند خوداشتغالی را اتخاذ کنند و حداکثر درآمد را از مشاغل خود کسب کنند. وی در ادامه درباره برخی مشاغل مرتبط با کشاورزی مانند پرورش قارچ، زنبورداری و نحوه دفع ضایعات کشاورزی مانند کاه شلتوک و کاه گندم صحبت کرد. آموزش ایده‌های تجاری پرورش قارچ در هند واقع در ایالت دهلی نو برگزار شد.

وی همچنین درباره اهمیت استفاده از قارچ و فواید آن و ارزش کشت آن در هند صحبت کرد. دکتر راجنیش میشرا، معاون مدیر (باغبانی)، مانوج شریواستاوا ، معاون مدیر، پی کی رامشبابو، معاون مدیر سانجی سینگ، دستیار مدیر، دکتر اس‌کی تیواری، افسر فنی ارشد، و افسران فنی ارشد SC Tiwari نیز در این رویداد شرکت کردند.

در این برنامه آموزشی، مسئول فنی ارشد تیواری همچنین اطلاعاتی در مورد پرورش انواع قارچ مانند قارچ دکمه ای ، قارچ صدفی، قارچ شیری، قارچ شیتاکه و قارچ ریشی و نحوه مدیریت بیماری ها در پرورش قارچ به اشتراک گذاشت.

در این آموزش، دانشمندان مجرب IARI Pusa به پردیس NHRDF آمدند و چندین توصیه مفید به کارآموزان ارائه کردند. در طول برنامه آموزشی، کارآموزان از یک تور صحرایی قارچ نیز بهره بردند. اخبار جهان در حوزه قارچ را با ما بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا