اخبار صنعت قارچکارآفرینی در حوزه قارچ

آموزش فنی و حرفه‌ای در تربت‌حیدریه

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- تربت‌حیدریه مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه گفت: طی سه ماه نخست امسال ۴۹۲ نفر در این شهرستان در دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که از این تعداد ۲۶۶ نفر با گذراندن آزمون پایانی، گواهینامه مهارت گرفتند.

هاشم صادق‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده ۷۴۲ نفر نیز به آزمون تعیین صلاحیت معرفی شدند.

وی ادامه داد: تعداد کل کارآموزان آموزش دیده در ۴۳ آموزشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد این خطه، ۳۲۶ نفر است.

مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، بخشی از آموزش‌های این مراکز به صورت غیرمتمرکز در زندان، پادگان، روستا، صنایع، دانشگاه، سکونتگاه و محیط کار واقعی (اصناف) ارایه می‌شود.

صادق‌زاده مجموع رشته‌های ارایه شده در ۲ بخش دولتی و آزاد را افزون بر ۴۰ رشته اصلی و فرعی عنوان کرد و افزود: تعدادی از رشته‌های ارایه شده خاص این خطه است که شامل دوزندگی کیف چرمی، بافندگی پوشاک، پرورش گوسفند، صنایع پوشاک، پستایی ‌دوزی (تولید رویه کفش)، صنعت رزین و  فرآوری خانگی زعفران است.

وی از تعمیرکاری پکیج، برقکاری، سرویس خودرو، برقکاری ساختمان، تعمیرکاری لوازم خانگی، خیاطی، رایانه، آشنایی با خط گرم (شرکت برق)، ایمنی در شبکه‌های برق، نرم‌افزار، گلدوزی سه بعدی، سرویس آشپزخانه، بافندگی عروسک، دوخت لباس بچه‌گانه، پرورش ‌قارچ، کشتکاری گلخانه خاکی و پرورش گل‌های آپارتمانی و برقراری ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی به عنوان دیگر رشته‌های ارایه شده در این مراکز یاد کرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا