اخبار عمومی و گزارش

آموزش پرورش قارچ خوراکی در دولت آباد

افتتاح سایت آموزشی گیاهان دارویی در دولت‌آباد

آموزش پرورش قارچ خوراکی در دولت آباد، افتتاح سایت آموزشی گیاهان دارویی در دولت‌آباد، آموزش پرورش قارچ خوراکی و گیاهان آپارتمانی، سایت گیاهان دارویی با هدف توسعه فضاهای سبز شهری و آموزش شهروندان در منطقه ۲۰ افتتاح شد.

به گزارش هاگ به نقل از همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ٢٠ با اعلام این خبر گفت : «این سایت آموزشی در محله دولت آباد و در بوستان شهیده «مریم فراهانیان» فعالیت می‌کند.»

«محمدرضا بیانی» برپایی نمایشگاه دستاوردهای فضای سبز و غرفه آموزش گل و گیاه را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست عنوان کرد و ادامه داد : «تولید انبوه نشاهای کشت بافتی از جمله فعالیت‌های مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز است که در راستای خودکفایی ملی، توسعه کشاورزی و تولید گلخانه‌ای انجام می‌شود. »
بیانی افزود : «در این مرکز نحوه کاشت و خواص گیاهان دارویی و گونه‌های مختلف گیاهی مانند رزماری، اسطوخودوس، زیتون، گل محمدی و ختمی آموزش داده می‌شود و شهروندان با روش‌های مصرف بهینه منابع آبی آشنا می‌شوند. »

وی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کشاورزی و فضای سبز را از جمله فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: «دوره‌های آموزشی «پرورش قارچ خوراکی»، «کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی»، «اصول باغبانی» و «گیاه پزشکی» در مرکز گل و گیاه منطقه برگزار می‌شود.» آموزش پرورش قارچ خوراکی در دولت آباد.
بیانی کاشت نهال در مدارس و مساجد، اهدای قلمه گیاهان آپارتمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محصولات خانگی ارگانیک و بازدید دانش‌آموزان از آزمایشگاه تحقیقاتی و گلخانه مرکز تحقیقات را از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد.

او اظهار داشت: «عملیات کاهش سطوح چمن‌کاری و جایگزینی با گیاهان مقاوم با نیاز آبی کمتر و متناسب با شرایط اقلیمی در فضاهای سبز شهری در حال اجراست. این طرح با هدف حفاظت از محیط‌زیست و کاهش مصرف آب اجرا می‌شود.»
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه توسعه شبکه‌های آبرسانی و استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری منطقه عنوان کرد. اخبار عمومی و گزارش

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا