اخبار عمومی و گزارش

آموزش پرورش قارچ خوراکی در قم به زنان روستایی

فعالیت 26 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان قم

آموزش پرورش قارچ خوراکی در قم برگزار شد. به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: آموزش‌های مختلفی از جمله پرورش قارچ خوراکی،گلخانه‌های کوچک مقیاس، پرورش گیاهان سالم و… در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به آنان ارائه شده است.

کاظم شکوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آموزش پرورش قارچ خوراکی در قم و فعالیت 26 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در قم اظهار کرد: ۹۱۲ عضو شامل ۴۰ زن سرپرست خانواده و ۸۷۲ نفر عضو عادی در صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی در سطح استان قم عضویت دارند که عمده فعالیت آنها دامداری،قالی بافی،صنایع تبدیلی و فرآوری لبنیات میباشد.

 وی ادامه داد: این صندوق‌ها در مناطق حومه، سلفچگان، قنوات، قمرود، قاهان، جعفریه، کهک و دستجرد، پرداخت تسهیلات و خدمت رسانی به زنان روستایی را برعهده دارند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، تشکل‌هایی هستند که از سوی دفتر واحد توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سطح روستاها ایجاد و با این امکان زمینه دسترسی به منابع مالی، استفاده آسان و سریع این قشر از تسهیلات کم بهره برای فعالیت های کشاورزی امکان پذیر شده‌است.

شکوریان گفت: در این صندوق‌ها تسهیلات برای انجام اقدامات کشاورزی و تولیدی با اولویت فعالیت‌های گروهی پرداخت و در اختیار زنان روستایی و عشایری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ترویج فرهنگ پس انداز در بین این قشر و توسعه کسب و کارهای کوچک از جمله اهداف تشکیل این صندوق‌ها است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار داشت: گسترش مشاغل خانگی، افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی و افزایش سطح تعامل زنان روستایی، عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی از دیگر اهداف تشکیل صندوق خرد زنان روستایی و عشایری است.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تعداد ۶۳ جلسه ی آموزشی برگزار شده است گفت:آموزش های مختلفی از جمله پرورش طیور، پرورش قارچ خوراکی،گلخانه های کوچک مقیاس، بسته بندی و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی، پرورش گیاهان سالم و… از موضوعات این کلاس‌های آموزشی بوده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا