اخبار عمومی و گزارش

آموزش پرورش قارچ در مدارس سیستان و بلوچستان

کمک به اشتغال روستاييان خاش با آموزش مشاغل خانگی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در اولین جلسه کارگروه آموزش همراه با تولید در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان، از آموزش پرورش قارچ در مدارس، پرورش مرغ گوشتی، آموزش کشت گندم و نهال پسته، و نحوه تولید گلهای زینتی خبر داد.

به گزارش هاگ، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: آموزش همراه با تولید منجر به کیفیت‌بخشی آموزش‌های فنی و مهارتی در هنرستان‌ها خواهد شد.

اما وی از کمبود امکانات تولید و فعالیتهای عملی در هنرستان‌ها سخنی به میان نیاورد. چند سالی است که هنرستان‌ها و مدارس کار دانش در تمامی کشور با کمبود امکانات عملی مواجهه هستند و گاه مجبور به ارائه تئوری مطالب می‌شوند!

آموزش پرورش قارچ در مدارس سیستان و بلوچستان

حسنعلی میرعبدی با تاکید بر استفاده از سرمایه انسانی و تجهیزات موجود در هنرستان‌ها، اظهار کرد: آموزشی که منجر به تولید یا ارائه خدمات شود، کیفیت آموزش را هم افزایش خواهد داد و از محل عرضه محصولات هنرستانی منافع مادی نیز برای هنرستان‌ها دارد.

وی نظارت بر روند اجرای طرح های تولیدی در هنرستان‌ها را مهم دانست و افزود: این طرح ها بایستی مطابق با برنامه درسی  هنرجویان باشد.

کسب درآمد از پرورش قارچ خوراکی
کسب درآمد از پرورش قارچ خوراکی

کسب درآمد از پرورش قارچ خوراکی

کسب درآمد از پرورش قارچ خوراکی، کمک به اشتغال روستاييان خاش با آموزش مشاغل خانگی کارگاه آموزشی توليد قارچ های پرورشی در دهستان چاه احمد تفتان برگزار شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، بخشدار بخش نازیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۳۰ نفرشرکت کننده به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه پرورش قارچ خوراکی و ترغیب روستائیان جویای کار برای اشتغال برگزار شده است.

شاقوزایی افزود: شرکت کنندگان در این دوره با فواید و اهمیت قارچ ها، انواع قارچ ها، روش تهیه کمپوست، روش پرورش و محیا سازی بسترهای پرورش، مراحل کشت-داشت و برداشت، زمان مناسب برداشت، عملیات پس از برداشت و نحوه عرضه به بازار آشنا می شوند.

همچنین نماینده بانک رسالت از دادن تسهیلات بانکی ومجوز تغییر کاربری زمین به روستائیان خبر داد و گفت: برای ایجاد کارگاه های صنعتی یا نیمه صنعتی تولید قارچ خوراکی بانک رسالت و اداره جهاد کشاورزی نیز متقاضیان را حمایت خواهد کرد.(۲۷ شهریور ۱۴۰۱)

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا