اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

آموزش پرورش قارچ در کلاسهای سوادآموزی

به گزارش هاگ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت هشت هزار و ۶۱۰ سوادآموز امسال در طرح های آموزشی مرتبط با سوادآموزی استان از جمله پرورش گیاهان دارویی، زعفران، مهارت‌های زندگی و اجتماعی، چرم دوزی، منبت کاری، خیاطی و گلدوزی، و آموزش پرورش قارچ در کلاسهای سوادآموزی خبر داد.

«منوچهر توسلی کیا» اظهار داشت: آموزش و پرورش استان همدان برای سال جاری پوشش ۲ هزار و ۹۴۰ نفر در دوره سوادآموزی اصلی، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۸۷۰ نفر را در دوره تحکیم متعهد شده است. او بیان کرد که دوره‌های سوادآموزی شامل سه دوره سوادآموزی از پایه اول تا سوم، انتقال تا پایه ششم، همچنین یک دوره دیگر به نام تقویت و تحکیم سواد است، چون بزرگترین معضلی که سوادآموزان با آن مواجه می‌شوند بازگشت به بیسوادی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: شهرستان همدان با ۹۷ درصد بالاترین نرخ باسوادی و شهرستان کبودرآهنگ با ۹۲.۷ درصد پایین‌ترین نرخ باسوادی در استان را دارد.

وی گفت: آمار باسوادی در استان همدان به ۹۶.۵ درصد افزایش یافت که این آمار یک درصد بالاتر از میانگین کشوری و ۱۱ درصد از میانگین جهانی بالاتر است.

وی با بیان لزوم بروزرسانی محتوای تولید شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی که در دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود، بیان داشت که در این کلاسها مهارتهای متنوعی به سوادآموزان ارائه می‌شود تا سطح تواناییهای آنها افزایش یابد، و به دلیل کاربردی شدن حوزه سوادآموزی علاقه بیشتری در آنان برای یادگیری ایجاد گردد.

توسلی کیا، حفظ و توسعه مراکز یادگیری محلی را از اولویت های سوادآموزی استان همدان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سطح این استان فعال است و ۵۰ درصد سوادآموزان زیر پوشش مهارت‌های خواندن و نوشتن و همچنین  پرورش انواع گیاهان مختلف، مهارت‌های زندگی و اجتماعی، هنرهای دستی، و آموزش پرورش قارچ در کلاسهای سوادآموزی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: برای شناسایی بیسوادان، از ظرفیت مدیران مدارس، مراکز بهداشتی، زندان‌ها، دهیاران، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استفاده می شود و در همین ارتباط طرح خواندن با خانواده، که فرد کم‌سواد را با مطالعه آشنا می کند نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا


اگر شما هم علاقه مند به تولید و پرورش قارچ هستید کافی است با مشاوره گرفتن از متخصصان در بخش مشاوره هاگ،  نسبت به تولید و پرورش آن اقدام نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا