کارآفرینی در حوزه قارچ

آموزش پرورش قارچ صدفی در طرح مهارت آموزی استان البرز

بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: 1516 نفر از شهروندان استان البرز که اکثرا در محلات کم‌ برخوردار ساکن می باشند، از ابتدای سال جاری آموزش های مهارتی فنی حرفه ای را به جهت اشتغال در قالب طرح های قرارگاه‌ های اجتماعی فرا گرفتند.

وی ضمن اشاره به شعار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر (هر ایرانی یک مهارت) و تاکید استاندار البرز بر ارائه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای به اقشار مختلف ساکنین استان از جمله محلات کم برخوردار و محروم اظهار کرد: 1516 شهروند البرزی از ابتدای سال‌ جاری تا پایان آذرماه در محلات کم برخوردار در قالب قرارگاه‌های اجتماعی استان، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی افزود طرح مهارت آموزی در محلات کم برخوردار، از طرح‌های جهادی به شمار می‌رود که در این راستا، بیش از ۳۰ محله کم برخوردار در شهرستان‌های کرج، فردیس، چهارباغ، نظرآباد و اشتهارد شناسایی و بر اساس نیازسنجی‌ های صورت گرفته توسط کارشناسان، دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله پرورش قارچ صدفی – آموزش خیاطی شامل دوره های مانتو دوزی و شلوار دوزی، دوخت پیراهن شومیز مردانه و زنانه – آموزش تولید عرقیات از گیاهان دارویی – تکثیر و پرورش گل‌های آپارتمانی – بافت قالی ترکی – پرورش زالو برای طب سنتی – تولید جوانه‌ های خوراکی – دوزندگی کیف چرمی با دست – میناکاری سفال – پارچه سازی تزئینی و… ارائه شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز پیشتر موفق به کسب رتبه اول عملکرد آموزشی اجرایی بخش دولتی سه ماهه اول امسال در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شده بود. این اداره با ۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از  ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای غیر دولتی، متولی ارائه آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف استان با هدف تربیت و توانمندسازی نیروهای ماهر کارآمد و ارتقاء مهارت منابع انسانی شاغل در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان می‌باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با بیان اینکه یکی از رویکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه آموزش‌های مهارتی در مناطق حاشیه و کم برخوردار جهت ایجاد اشتغال و کسب درامد برای افراد است عنوان کرد: با تربیت نیروی انسانی ماهر و تشکیل شبکه‌ های اشتغال، شاهد کاهش نرخ بیکاری و فقر در جامعه خواهیم بود.

وی متذکر شد: توانمند سازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان از مهمترین اهداف قرارگاه اجتماعی است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با همکاری استانداری البرز به عنوان مسئول کمیته آموزش و حرفه آموزی قرارگاه اجتماعی در سطح استان متولی آموزش در مناطق کم برخوردار است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا