اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

آموزش «کاشت قارچ کم هزینه به عنوان منبع جایگزین معیشت روستایی» 

برنامه آموزشی پرورش قارچ در KVK Ganderbal برگزار شد

به گزارش هاگ آموزش «کاشت قارچ کم هزینه به عنوان منبع جایگزین معیشت روستایی» از سوی گاندربال (KVK Ganderbal) برای جوانان روستایی منطقه شوهاما برگزار شد. KVK Ganderbal یک پروژه ملی از دانشگاه علوم و فناوری کشاورزی کشمیر است که برای ارتقای سطح فرهنگ و فناوری کشاورزی در این سرزمین تلاش می‌کند. 

هدف از این برنامه آموزشی، ترویج کشت قارچ کم هزینه به عنوان منبع درآمد برای گروه‌های محلی بود. دکتر فاروق احمد آهنگر، هماهنگ‌کننده آموزشی، گزارشی خلاصه در رابطه با این آموزش شش روزه ارائه کرد و درباره دستاوردهای این دوره برای سی جوان مشتاق روستایی در رابطه با جنبه‌های مختلف کشت قارچ کم‌هزینه گزارش داد.
در این دوره سخنرانانی از KVK و بخش‌های مختلف دانشگاه به عنوان افراد منبع دعوت شدند تا شرکت کنندگان را در مورد کشت علمی قارچ از جمله اقتصاد تولید آنها در شرایط مختلف آگاه کنند.

دکتر اشفق عابدی، دانشمند ارشد و رئیس KVK گاندربال با تاکید بر ارزش غذایی قارچ، کشت قارچ را یک فعالیت مناسب و جذاب برای جوانان روستایی توصیف کرد. او کشاورزان را تشویق کرد که به کشت قارچ بپردازند، زیرا این کار بسیار سودآور است و می تواند منبع اشتغال باشد.

دکتر عابدی به شرکت کنندگان توصیه کرد که به طور منظم با تیم KVK برای پشتیبانی فنی در کشت قارچ ارتباط برقرار کنند و از معاون آموزشی، مدیر توسعه تیم و مدیریت حیدرآباد برای اطمینان از سواد مهارتی از طریق انجام و حمایت از برنامه های گاندربال تشکر کرد.

در طول جلسه بازخورد، شرکت کنندگان دریافتند که برنامه آموزشی بسیار تاثیرگذار بوده و به بهبود مهارت آنها کمک کرده است. شرکت کنندگان از حمایت کامل فناورانه KVK و دانشگاه در پذیرش کشت قارچ به عنوان یک شرکت اطمینان یافتند. شرکت کنندگان از KVK برای چنین برنامه جامع تشکر کردند و تمایل خود را برای راه اندازی واحدهای کاشت قارچ کم هزینه در خانواده های خود تحت هدایت KVK ابراز کردند. این مراسم با تشکر از دکتر رفیا منشی، پیامک خانه علوم به پایان رسید.


بنابراین اگر شما هم علاقه مند به کاشت قارچ کم هزینه هستید کافی است با مشاوره گرفتن از متخصصان در بخش مشاوره هاگ،  نسبت به تولید و پرورش آن اقدام نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا