انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

آنزیم‌ های قارچ‌ها و باکتری‌ ها در ساخت پودرهای شوینده

برخی از قارچ‌ها اثر خورندگی بسیار قوی دارند و قدرت این را دارند که هر چیزی را از بین ببرند بنابراین بشر می‌ تواند از این ویژگی به نفع خود استفاده کند. Novozymes که یک شرکت آنزیم سازی دانمارکی است در حال حاضر از آنزیم‌ های قارچ‌ها و باکتری‌ ها برای ساخت پودر های شوینده بدون ضرر برای محیط زیست استفاده می‌کند و با این تغییر، به زودی شاهد حذف شوینده‌های شیمیایی مصنوعی خواهیم بود.

شرکت‌ های پودر رختشویی تاید و Seventh Generation در تلاش هستند که این ترکیبات طبیعی را در محصولات خود به کار ببرند و مواد شیمیایی را از آن‌ها حذف کنند. شرکت نووزیمز در سال ۲۰۱۶ توانست بیش از ۲.۲ میلیارد دلار سود خالص به دست آورد در حالی که آنزیم‌های تولید شده توسط این قارچ‌ها نه تنها سودآور بوده‌اند بلکه نسبت به شوینده‌های شیمیایی به انرژی کمتری هم برای فعال شدن لازم دارند و این به معنای آن است که شما با برق و آب داغ کمتری می‌توانید لباس‌ های تمیز تری داشته باشید بدون آن که آسیبی به محیط زیست وارد کنید.

مطالعات نشان داده است که آنزیم‌ های قارچ‌ها برای لکه بری بهترین گزینه هستند چون همان طور که قارچ MQ6a بافت‌ های منسوجات را از بین می‌برد قارچ‌های دیگری هم هستند که می‌توانند بافت لکه‌ها مثل خون و کثیفی و عرق و … را بر روی لباس‌ها از بین ببرند.

چیدن قارچ های سمی اکوسیستم طبیعت را دچار اختلال خواهد کرد. از چیدن قارچ های خودرو و جنگلی برای حفظ محیط زیست اکیداً خودداری فرمایید. هاگ دوست‌دار طبیعت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا