دانستنی‌ها درباره قارچ

آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟

قارچ خوراکی و بدنسازی مناسب

قارچ در بدنسازی، برای تقویت عضلات فقط بلند کردن وزنه های سنگین و انجام تمرینات هوازی به تنهایی کارساز نیست، بلکه فاکتور های دیگری نیز در این امر دخیل هستند که یکی از مهمترین آنها تغذیه می باشد. بنابراین، جدای از انجام تمرینات بدنی، باید روی بهینه سازی رژیم غذایی خود نیز برای ادامه پیشرفت تمرکز کنید.

برای رسیدن به حداکثر توان ماهیچه های خود و انجام حرکات قدرتی، شما باید نیاز بدن به پروتئین را برآورده سازید. برای تحقق این امر، باید منابع پروتئین بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در کنار منابع غذایی غنی پروتئین، مانند مرغ، تخم مرغ و گوشت گاو و حتی پاستا و ماکارونی، می توانید قارچ بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟ قارچ خوراکی به علت دارا بودن انواع ویتامین‌ها و کالری پایینی که دارد می‌تواند یک ماده غذایی مناسبی برای ورزشکاران و افراد بدن‌ساز باشد و در سبد غذایی آن‌ها قرار گیرد.
قارچ های خوراکی علاوه بر اینکه می توانند به شما کمک کند نیاز روزانه پروتئین بدن خود را تامین کنید، در عین حال فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به بدن شما میرسانند. علاوه بر این، قارچ همچنین می تواند به بهبود عملکرد بدن برای بلند کردن وزنه، به دلیل افزایش جریان خون کمک کند و به ریکاوری عضلات بعد از تمرین نیز کمک می کند.

 

ارزش غذایی قارچ
آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟ ارزش غذایی قارچ دکمه ای

هر 100 گرم قارچ حدود 3 گرم پروتئین دارد که این میزان به عنوان یک منبع اولیه پروتئین به حساب نمی‌آید بلکه بیشتر جنبه اهمیت سلامتی، تامین ویتامین‌ها و همچنین فیبر آن برای بهتر کار کردن دستگاه گوارش کاربرد دارد.

آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟ مصرف قارچ برای آن دسته از کسانی که در رژیم غذایی هستند و به‌دنبال لاغری و چربی سوزی هستند میتواند گزینه خوبی باشد زیرا این ماده به‌خاطر داشتن کالری بسیار پایین یعنی در هر 100 گرم 22 کالری و همچنین چون قارچ چربی و کربوهیدرات آن بسیار ناچیز است می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

 

چگونه قارچ در بدنسازی کمک می کند

قارچ حاوی مواد مغذی متعددی است که برای بدنسازان مفید است. این مواد مغذی شامل ریبوفلاوین، مس و نیاسین است که ممکن است به افزایش عملکرد آنها کمک کند. با این موارد، بسیاری از بدنسازان قارچ را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

گذشته از این، در اینجا چهار راه دیگر برای اضافه کردن قارچ به رژیم غذایی شما در بدنسازی وجود دارد:

مصرف قارچ برای ورزشکاران

به متابولیسم سالم برای چرخه های حجم/برش کمک می کند

بدنسازان برای افزایش عضله و قدرت، مراحل حجیم و برش را انجام می دهند. خوشبختانه، می‌توانید بدون توجه به فازتان، قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  • مرحله برش: در طول مرحله برش ، احتمالاً سعی می کنید کالری و چربی دریافتی خود را کاهش دهید زیرا قصد دارید چربی اضافی بدن را از بین ببرید و در عین حال توده عضلانی را حفظ کنید. با این کار، جایگزینی غذاهای پرانرژی مانند گوشت گاو با غذاهای کم انرژی مانند قارچ در رژیم غذایی شما می تواند یک استراتژی موثر باشد.

قارچ‌ها پرکننده‌های کم کالری هستند که به شما امکان می‌دهند طعم‌های زیادی را بدون افزودن چربی زیاد بسته‌بندی کنید – و آن را به گزینه‌ای عالی برای بدنسازانی تبدیل می‌کند که سعی می‌کنند کالری دریافتی خود را در مرحله برش‌کاری محدود کنند.

  • فاز حجیم سازی: در مرحله حجیم سازی، هدف بدنسازان افزایش حجم و قدرت عضلانی است. اگرچه رژیم های کم کالری در این مرحله کمک چندانی نمی کند، قارچ را نباید از رژیم غذایی حذف کنید. این به این دلیل است که آنها حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های دیگری هستند که در حین افزایش حجم به بدن شما کمک می کنند. علاوه بر این، افزودن چربی‌هایی مانند روغن زیتون یا کره در طول پخت می‌تواند محتوای کالری قارچ را افزایش داده و آن‌ها را به رژیم غذایی مناسبی برای حجیم‌سازی تبدیل کند.

آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟ فرقی نمی کند که برای بزرگ شدن یا لاغر شدن ورزش می کنید، قارچ ها می توانند کمک بزرگی به شما کنند. بنابراین، اکنون آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

می تواند به تحریک افزایش اتساع عروق کمک کند

هنگام بلند کردن وزنه، عضله شما منقبض می شود تا توانایی بلند کردن آنها را به شما بدهد. برای اینکه قدرت خود را به طور موثر به ورزش خود پاسخ دهید، به طور طبیعی تحت اتساع عروق قرار خواهید گرفت. اتساع عروق زمانی است که رگ‌های خونی شما گشاد می‌شوند و اجازه می‌دهند خون بیشتری سریع‌تر به ماهیچه‌ هایی که بیش از حد کار کرده‌اند هجوم بیاورد. این آستانه خستگی شما را افزایش می دهد، عملکرد شما را بهبود می بخشد و فقط ظاهر شما را متورم تر می کند!

مثلا قارچ کوردیپس، توانایی افزایش و تحریک گشاد شدن عروق را دارد و عملکرد فرد را در طول تمرین با وزنه بهبود می بخشد. علاوه بر این، مکمل‌های ورزشی حاوی کوردیپس وجود دارد که در کاهش خستگی، افزایش بازده انرژی و ایجاد پاسخ‌های تنفسی و قلبی عروقی به‌طور جزئی مفید است.

مصرف قارچ در ورزش

حاوی آنتی اکسیدان برای بازیابی ماهیچه های سالم

برای بزرگ‌تر شدن و قوی‌تر شدن، باید وزنه‌برداری شدید یا سایر فعالیت‌های سنگین را برای آسیب رساندن و شکستن فیبرهای عضلانی خود تحمل کنید. ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما با تکرار مداوم این چرخه، بدن شما فیبرهای عضلانی شکسته‌تان را سازگار می‌کند و آن‌ها را به فیبرهای عضلانی‌تر و تواناتر بازسازی می‌کند و هیکل بزرگ‌تری به شما می‌دهد.

برای تسریع این روند، می‌توانید از برنامه‌های غذایی که حاوی مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان هستند برای کمک به ریکاوری عضلات در طول و بعد از تمرین استفاده کنید. یک مثال عالی از این کار، بلند کردن وزنه برای یک رکورد شخصی جدید یا تلاش برای فشار آوردن به خود برای به پایان رساندن یک سوپرست است. اگر بخواهید بدون مواد مغذی کافی بلند کنید، ممکن است نتوانید آن ست را به پایان برسانید و در نتیجه کار کمتری برای شما باقی می‌ماند و نمی‌توانید تا حد ممکن عضله را بشکنید

همچنین می تواند به صورت نیاز به حذف یک روز تمرینی به دلیل نیاز به استراحت بیشتر و ریکاوری عضلانی باشد، که اگر آنتی اکسیدان کافی مصرف می کردید می توانستید تسریع کنید.

آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟ خوشبختانه، یک مطالعه اخیر نشان داد که قارچ حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. قارچ انوکی، به ویژه، منبع عالی آنتی اکسیدان است. بنابراین، برای کاهش التهاب و بهبود ریکاوری بعد از تمرین، قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مزایای قارچ برای بدنسازی

انرژی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد

بسیاری از ویتامین های گروه B در قارچ وجود دارد، از جمله ریبوفلاوین، فولات، تیامین، اسید پانتوتنیک و نیاسین. اینها به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کنند که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند. این به ما امکان می دهد با خستگی کمتر کارهای بیشتری انجام دهیم. خستگی کمتر مساوی است با ست های بیشتر، در حالی که ست های بیشتر باعث درد بیشتر عضلات می شود که بازسازی و بازیابی عضلات قوی تر می شوند.

از جمله فواید استفاده قارچ در ورزش، بهبود ظرفیت قلبی عروقی، استقامت بدنی و بالا بردن سطح تستوسترون است. همچنین برخی از قارچ ها تولید انرژی سلولی را افزایش میدهند و با کاهش التهاب و خستگی عضلانی از ریکاوری عضلات حمایت میکنند.

داشتن انرژی بیشتر می تواند در سایر جنبه های زندگی نیز به شما کمک کند. برخی از بدنسازان پس از تمرین آنقدر خسته هستند که نمی توانند بعد از تمرین کار دیگری انجام دهند. اگر قرار بود انرژی بیشتری داشته باشید، پس از یک جلسه سخت در باشگاه همچنان می توانید در سطح بالایی فعالیت کنید. بنابراین، شروع به جستجوی راه‌های خلاقانه برای گنجاندن قارچ در رژیم غذایی خود کنید تا انرژی بیشتری دریافت کنید.

قارچ برای بدنسازی

نکات مهم قبل از افزودن قارچ به رژیم غذایی

  • خوردن قارچ ممکن است باعث مشکلات معده و گوارش شود
  • قارچ ها را خام مصرف نکنید

 

چه‌زمانی قارچ بخوریم؟

بهترین زمان برای مصرف قارچ برای کسانی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند قبل از مصرف غذا است ولی کسانی که قصد عضله‌سازی دارند می‌توانند به صورت سالاد بعد از میل غذا با ترکیب دیگر گزینه‌هایی مثل سفیده تخم‌مرغ آب‌پز و یا دیگر سبزیجاتی مثل کلم بروکلی استفاده کرد.

بعضی مقالات به این نکته اشاره کرده‌اند که قارچ را می‌توان به عنوان بمب انرژی و منبع عالی برای انرژی نام برد؛ با توجه به ارزش غذایی قارچ و کالری آن در هر ۱۰۰ گرم که مقدار ۲۲ کالریست به راحتی می‌توان متوجه این شد که مصرف این ماده برای افزایش انرژی نمی‌تواند منبع مفیدی باشد.

در نهایت باید گفت که قارچ می‌تواند یک منبع عالی برای بدنسازی باشد اما نمی‌تواند یک منبع کاملی برای تامین پروتئین برای ساخت عضلات باشد؛ بلکه می‌توان از مکمل‌های بسیار خوبی در کنار غذاها و منابع پروتئینی از قارچ استفاده کرد.

خواص قارچ برای فرد بدن‌ساز

همچنین قارچ بدنساز را یاری می کند تا در انجام تمرینات ورزشی با کاهش کلسترول و افزایش سیستم ایمنی بدن روبه رو شود همچنین این ماده برای بدنسازانی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند بسیار مناسب است.

تاثیر مصرف قارچ در ورزش بدنسازی

تاثیر مصرف قارچ در ورزش بدنسازی
آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟

تاثیر مصرف قارچ در ورزش بدنسازی چیست؟ برای حجم گرفتن بدن بعد از ورزش بدنسازی چه موادی مورد نیاز بدن است؟ بعد از ورزش کردن به دلیل اینکه بدن انرژی زیادی از دست می‌دهد باید به سرعت انرژی از دست رفته‌اش را تامین کند. بهترین زمان پس از ورزش کردن برای خوردن مواد غذایی نیم ساعت بعد از سرد کردن است.

همانطور که می‌دانید افراد دلایل بسیار متفاوتی برای ورزش کردن دارند. عده‌ای فقط به دلیل سالم بودن و سلامتی ورزش می‌کنند و می‌خواهند زندگی سالمی را داشته باشند. عده‌ای دیگر به منظور لاغر شدن و کاهش وزن ورزش می‌کنند و می‌خواهند به تناسب اندام برسند. در این میان هستند کسانی که به منظور افزایش وزن ورزش می‌کنند. همانطور که می‌دانید اهداف متفاوت هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بدنی متناسب داشته باشید و به فکر افزایش وزن و فرم گرفتن عضلات‌تان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا آخر بخوانید. در این مقاله می‌خواهیم به شما موادی را معرفی کنیم که برای رشد بهتر عضلات‌تان پس از ورزش کردن استفاده کنید. با ما همراه شوید.

بهترین زمان خوردن مواد غذایی بعد از باشگاه چه زمانی است؟

بعد از ورزش کردن به دلیل اینکه بدن انرژی زیادی از دست می‌دهد باید به سرعت انرژی از دست رفته‌اش را تامین کند. بهترین زمان پس از ورزش کردن برای خوردن مواد غذایی نیم ساعت بعد از سرد کردن است. اگر می‌خواهید بیشترین حد رشد عضلات‌تان را شاهد باشید باید در کوتاه‌ترین زمان پس از ورزش به بدن‌تان مواد معدنی و غنی از پروتیئن برسانید. سعی کنید در کمتر از دو ساعت بعد از ورزش کردن انرژی‌تان را تجدید کنید. سعی کنید رژیم غذایی‌تان را بر پایه پروتئین‌ها، چربی‌های مفید و کربوهیدرات‌ها تنظیم کنید.

چطور وعده‌های مقوی برای بعد از تمرین آماده کنیم؟

 

تاثیر مصرف قارچ در ورزش بدنسازی
آیا خوردن قارچ در بدنسازی تاثیری دارد؟

 ماکارانی با سویا بپزید: پس از تمرین بدنسازی مصرف یک نوع کربوهیدرات زود جذب بهترین راه بازیابی گلیکوژن در بدن است. ماکارانی سرشار از انرژی است و سویا بهترین جایگزین برای گوشت است.

ساندویچ مرغ درست کنید: مرغ را به همراه آب، نمک، رب و زردچوبه بپزید. پس از پخته شدن ریش ریش کنید. سیب زمینی خلالی شده را درون روغن طبخ دهید. سپس مرغ را به سیب زمینی اضافه کنید. با کمی نان به همراه سبزیجاتی چون گوجه، کاهو و کلم بروکلی نوش جان کنید.

تن ماهی با سبزیجات میل کنید: تن ماهی سرشار از امگا۳ است. ماهی و یا تن ماهی بهترین منبع تامین انرژی بدن بعد از تمرین هستند. جالب است که بدانید خوردن ماهی پس از تمرین ورزشی می‌تواند به کاهش درد عضلات‌تان بعد از بدن سازی کمک کنند.

ساندویچ قارچ درست کنید: خوردن قارچ بعد از تمرین بدن سازی به رشد بهتر عضلات شما کمک می‌کند. می‌توانید قارچ را به همراه مرغ سرخ کنید و به همراه نان و سبزیجات میل بفرمایید. مرغ سرشار از پروتیئن مورد نیاز بدن است.

لوبیای سویا شده بخورید: سویا حجم عضلات را زیاد می‌کند و دارای پروتئین بسیار بالا و چربی غیراشباع فراوان است که به رشد هر چه بیشتر عضلات کمک می‌کند.

کره بادام زمینی بخورید: کره بادام زمینی سرشار از انرژی است و می‌تواند انرژی از دست رفته‌تان را بازیابی کند.

آجیل بخورید: موادی که آجیل را تشکیل می‌دهند سرشار از انرژی و چربی‌های مورد نیاز بدن پس از یک تمرین سخت ورزشی هستند.

سفیده تخم مرغ بخورید: سفیده تخم مرغ می‌تواند بهترین جایگزین پودرهای پروتئینی موجود در بازار باشد.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا