خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

آیا مجیک ماشروم اعتیاد آور است؟

اعتیاد به مجیک ماشروم، به عنوان یک ماده توهم زا چیزی است که در مجامع حامی آزادسازی آن کمتر به آن اشاره می‌کنند. چرا؟ شاید مافیای پول! و یا شاید منافع دیگر! این که آیا قارچ‌های جادویی واقعا اعتیادآور هستند یا خیر، چیزی است که قصد داریم آن را بررسی کنیم.

منظور از اعتیاد چیست؟

اعتیاد یعنی تمایل به استفاده از یک محصول، ماده یا فعالیت بدون توجه به عواقب آن که به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • اعتیاد جسمی: زمانی اتفاق می‌افتد که بدن ما آنقدر به یک ماده وابسته می‌شود که بدون آن نمی‌تواند کار کند. متأسفانه استفاده مکرر منجر به تغییرات بیولوژیکی می‌شود. این اتفاق در اثر استفاده روزانه و منظم یک ماده رخ می‌دهد که در صورت استفاده مکرر دارای علائمی مانند تهوع، اسهال، بدن درد، لرز و گاه هذیان خواهد بود.
  • اعتیاد روانی: این نوع اعتیاد کاملا متفاوت است، زیرا این ماده یا ماده شیمیایی بیرونی نیست که اعتیاد را ایجاد می‌کند، بلکه احساس ارائه شده و ترشح دوپامین یا اندروفین درونی است. هنوز دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا برخی از افراد به یک ماده، شیء یا فعالیت خاص معتاد می‌شوند و افراد دیگر معتاد نمی‌شوند. اما آثار آن ممکن است از دست دادن اشتها، هوس شدید برای یک ماده یا فعالیت خاص، احساس بی قراری یا بی خوابی زمانی که ماده یا فعالیت مورد نظر در دسترس نیست، نوسانات خلقی، عصبی شدن باشد.

اعتیاد به مجیک ماشروم

پتانسیل‌های اعتیاد در قارچهای جادویی چیست؟

هنوز گزارشی از اعتیاد به آنها گزارش نشده است. به نظر می‌رسد که بدن ما به جای معتاد شدن به تغییرات ناشی از سیلوسایبین  که ماده فعال قارچ است، آنها را مسدود می‌کند! کسانی که به طور مکرر از قارچ‌های جادویی استفاده می‌کنند، به سرعت متوجه خواهند شد که بار دوم یا سوم، تأثیر آن بر بدن بسیار کم می‌شود، و همین نیاز آنها را به مصرف بیشتر افزایش می‌دهد.

بنابراین ممکن است که هنوز اعتیاد جسمی گزارش نشده باشد، هر چند بعضی از عوارض مجیک ماشروم احتمال دارد در طولانی مدت در بعضی از افراد به اعتیاد منجر گردد؛ ولی احتمال اعتیاد روانی به آنها وجود دارد. ویژگی‌های انتوژنیک قارچ‌ها آن‌ها را بسیار مطلوب می‌کند و برای برخی می‌تواند به تجربه زیبایی تبدیل شود که زندگی بدون آن‌ها دشوار است. این تجربه‌های موقت ممکن است داشتن حس افزایش احساسات، همدلی و جامعه‌پذیری، رضایت لحظه‌ای، افزایش خلاقیت در زمان مصرف و رویاهای دل‌انگیز باشد. همه اینها می‌تواند افراد را به اعتیاد روانی به مصرف این مواد سوق دهد.

گزارش سفرهای مجیک ماشروم نشان داده که کاربرانی که مرتب از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند بخش‌هایی از سفرهای قبلی خود را از طریق فلاش‌بک‌ها دوباره تجربه کنند، و این ممکن است در بعضی منجر به وابستگی به تکرار مصرف و در نتیجه اعتیاد گردد.

اعتیاد به مجیک ماشروم

آیا قارچهای جادویی اعتیاد آورند؟

آیا باید نگران اعتیاد به مجیک ماشروم باشیم؟ بله! مخصوصا اگر در زمینه ارتباطات اجتماعی دچار اختلال بوده و یا اضطراب و تشویش زیاد داشته باشید، تجربه‌های موقت آرامش بخش احتمال معتاد کردن شما را حداقل به صورت روانی خواهند داشت.

منبع: زامنسیا

برای آگاهی از خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا