دانستنی‌ها درباره قارچ

آیا موسیقی قارچی واقعیت دارد؟

همه آنچه درباره موسیقی قارچها باید بدانید

آیا موسیقی قارچی وجود دارد؟ چطور امکان دارد که قارچ‌ها موسیقی بنوازند؟! آنها چگونه موسیقی پخش می‌کنند؟ برای درک اینکه چگونه قارچ‌های مختلف در سراسر جهان با ملودی با ما صحبت می‌کنند، باید درباره بیوالکتریک، فرکانس‌ها، و سینت سایزرها کمی اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم درکی از موسیقی قارچی پیدا کنیم.

بیوالکتریک چیست؟

همه موجودات زنده مولدهای غول پیکر انرژی هستند. ما برای حرکت در اطراف یا انجام هر کاری، به انرژی در سلول‌های خود نیاز داریم. انرژی موجود در بدن ما و سایر موجودات، از طریق عملکردهای حیاتی بیوالکتریکی مورد استفااده قرار می‌گیرد. مغز از مسیرهای عصبی برای ارسال سیگنال های الکتریکی به قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌کند. این سیگنال های الکتریکی به بدن ما می‌گویند که مغز چه کاری را می‌خواهد انجام دهد و سپس بدن از مغز اطاعت می‌کند. همه این سیگنالها به طور مداوم با سرعتی بسیار زیاد در بدن ما مخابره می‌شوند.

قارچ‌ها هم به عنوان موجودات زنده دارای این سیگنالهای الکتریکی هستند که یک فرآیند مهم و مداوم برای بقای قارچ است. برخی از هنرمندان موسیقی از این پالسها و پتانسیل جریان الکتریکی قارچها برای تولید صدا استفاده کرده‌اند و آن را به عنوان موسیقی قارچی به دنیا اهدا نموده‌اند تا از این طریق توجه عموم جامعه را به قارچ بیشتر جلب کنند.

نقش سینتی سایزر مدولار در تولید موسیقی قارچی

سینت سایزرهای مدولار ماشین‌هایی هستند که فرکانس‌های الکتریکی را می‌گیرند و با استفاده از نوسانگرها به صدا تبدیل می‌کنند، کاری شبیه آنچه سیم گیتار  برای تولید صدا می‌کند. با یک سینت سایزر مدولار، می توانید فرکانس مورد نظر نوسانگر را برای لرزش دقیق تنظیم کنید.

فرکانس در موسیقی بسیار اهمیت دارد، زیرا فرکانس‌های مختلف هستند که نت‌های گوناگون را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال، 440 هرتز یک نت A و 260 هرتز یک نت C است. واحد فرکانس هرتز است که  نشان دهنده تعداد دفعاتی است که نوسانگر در هر ثانیه می لرزد.

با یک سینت سایزر می توانید پالس‌های الکتریکی را برای تولید فرکانس‌های مختلف و در نتیجه صداها تغییر دهید. بسیاری از نوازندگان از سینت سایزرهای مدولار برای خلق موسیقی‌های زیبا و منحصر به فرد استفاده کرده‌اند.

کاری که برخی از نوازندگان انجام داده‌اند این است که قارچ‌های مختلف را به سینت سایزرهای خود متصل کرده‌اند تا از طریق بیوالکتریکی صدا تولید کنند. در حقیقت تمام سیگنال‌های مختلفی که قارچ به نقاط مختلف خود ارسال می‌کند، از طریق این دستگاه شنیده می‌شود.

انواع موسیقی قارچی

گوش دادن به زندگی بیوالکتریکی قارچ‌ها بسیار جذاب و تقریبا جادویی است و هر قارچی موسیقی مخصوص خود را دارد. ما موسیقی قارچی چند نوع قارچ رایج را بررسی کرده‌ایم:

موسیقی قارچ یال شیر

موسیقی قارچی یال شیر

قارچ یال شیر، موسیقی محکم و ترسناکی ایجاد می‌کند، که یادآور صحنه‌های رعب‌انگیز و کارآگاهی رمان‌ها و فیلم‌های جنایی معمایی است. قطعا موسیقی آرامش بخشی نیست، و فقط می‌توانید از آن برای داستانهای شبانه ترسناک استفاده کنید.

 

موسیقی قارچ صدفی

موسیقی قارچی صدفی

صدای قارچ صدفی، با صداهایی بسیار سریع و تند که شبیه قطرات باران است، تقریباً احساس شادابی و گفتگو دارد. هنگام شنیدن حس می‌کنید که می‌خواهد آهنگش را سریع و مختصر منتقل کند، اما نمی‌داند چگونه این کار را انجام دهد، گویی در تلاش است تا آهنگ را بیرون بیاورد. در لحظاتی به طرز جالبی شبیه آهنگ سوپر ماریو است!

 

موسیقی قارچ کوردیسپس

موسیقی قارچی کوردیسپسموسیقی این نوع قارچها از بقیه دلنشینتر است، آهنگی شاد و دلنشین دارد، و صداهایی که تولید می‌کند، از متوسط تا تند تغییر می‌کند. گویی قارچ کوردیسپس (قارچ زامبی) بدون فکر زیاد از موضوعی به موضوع دیگر می‌پرد و فقط می‌خواهد حرف بزند.

 

موسیقی قارچی به کجا می‌رود؟

چه کسی فکرش را می‌کرد که قارچ‌ها نه تنها می‌توانند صدا تولید کنند، بلکه آن صدا را می‌توان نوعی موسیقی هم در نظر گرفت؟ چه کسی می داند که همه اینها به کجا می‌انجامد؟ شاید روزی بتوانیم همه این سیگنال‌های الکتریکی را بگیریم و آنها را به کدی تبدیل کنیم که بتوانیم آن را درک کنیم و با آنها حرف بزنیم! بهتر است در حال حاضر، فقط بنشینیم و از موسیقی قارچی لذت ببریم!

موسیقی قارچی

 

تمامی مطالب جالب و دانستنی ها درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا