جهاد کشاورزی

4.9 میلیارد تسهیلات برای پرورش قارچ خوراکی در منزل

پرداخت 4 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات به مشاغل خانگی بخش کشاورزی مازندران

به گزارش هاگ از ایانا مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد شهرستان مازندران از پرداخت 4.9 میلیارد تسهیلات به مشاغل خانگی مانند پرورش قارچ خوراکی در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.
 به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی‌زاده اظهار کرد: برای توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان محمودآباد از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری، 13 میلیارد و 180 میلیون ریال است.

هادی زاده با بیان اینکه 13 میلیارد و 180 میلیون ریال از این اعتبارات به یک طرح پشتیبان مشاغل خانگی و 18 طرح مستقل مانند پرورش قارچ خوراکی در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، افزود: پس از تصویب این طرح ها در کارگروه استانی و ارسال به بانک های عامل، تاکنون به 8 طرح 4 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شد.

4.9 میلیارد تسهیلات برای پرورش قارچ خوراکی در منزل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اضافه کرد: تسهیلات تخصیص یافته شامل یک طرح پشتیبان در زمینه بسته بندی سبزیجات و میوه جات خشک و 18 طرح مستقل پرورش گوسفند، پرورش قارچ خوراکی، پرورش مرغ بومی و پرورش ماهی در استخر دوه منظوره است که برای 23 نفر اشتغال زایی در شهرستان ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مشاغل خانگی با توجه به هزینه‌های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است، گفت: امیدواریم تسهیلات اعطایی برای بهره مندی این قشر افزایش یابد تا گام مهمی در راستای اشتغال جوانان برداشته شود.

علاقه مندان به پرورش قارچ خوراکی میتوانند برای یادگیری نحوه رشد و گرفتن مشاوره به بخش مشاوره اپلیکیشن هاگ مراجعه کنند.

مدرسه‌ آموزش تولید قارچ خوراکی
کارگاه کارآفرینی تولید قارچ در مدرسه – مشاغل بومی

ترسیم آینده شغلی دانش آموزان در مدرسه با مشاغل بومی

با ابتکار یک مدیر شبانه روزی در بابل طرح آشنایی دانش آموزان با مشاغل بومی مازندران اجرا شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ پرورش قارچ و پرورش ماهی در کنار آموزش و تحصیل، ابتکاری که محمد فیروزی مدیر مدرسه شبانه روزی شهید مهری روستای ویتله‌ی بندی شرقی بابل به خرج داد تا دانش آموزان با مشاغل بومی مازندران و بازار کار آشنا شوند.

یوسف پور گزارش می‌دهد

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا