اخبار عمومی و گزارش

ابعاد جدید قاچاق ترافل از کشور

خروج غیرقانونی قارچ گران‌قیمت ترافل از کشور به نام سیب‌زمینی

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، لطفی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قاچاق قارچ ترافل حتی از فرودگاه امام هم انجام می‌شده است که در چند ماه گذشته به علت بسته بودن فرودگاه به دلیل کرونا از مرزهای غربی خارج شد.

هرچند آقای لطفی گفته قاچاق از فرودگاه در حد چند صد کیلو بوده اما این شایعه را که گفته می‌شد این نوع قاچاق توسط افرادی به نام کارگو در فرودگاه انجام‌شده است را تأیید کرد.
پیش‌تر یک شهروند خبرنگار درباره موضوع قاچاق ترافل از فرودگاه امام یک فیلم برای باشگاه خبرنگاران جوان گلستان ارسال کرده بود که می‌توانید آن را ببینید (هرچند باشگاه خبرنگاران جوان گلستان صحت این ویدیو را تأیید یا رد نخواهد کرد).
شهریورماه امسال در مستند الماس هیرکانی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان روایت برداشت و قاچاق قارچ با ارزشی به نام ترافل که در مناطق جنگلی شرق گلستان می‌روید و توسط شبکه قاچاق از کشور خارج می‌شود و به اروپا می‌رود را به تصویر کشیده بود.

لطفی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان امروز همچنین با اشاره به این مستند گفت: گزارش برداشت قارچ ترافل در کشور سر و صداهایی هم به وجود آورد و معتقدم می‌توانست فرصت خوبی برای استان ما باشد.

ابعاد جدید قاچاق ترافل از کشور
خروج غیرقانونی قارچ گران‌قیمت ترافل از کشور به نام سیب‌زمینی
به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قارچ ترافل یا قارچ دنبلان که یک قارچ غده ای گران‌ قیمت و می باشد، به صورت مشروط مجوز صادرات دارد اما برخی از افراد سوجو آن را به جای سیب‌زمینی از کشور خارج می‌کنند.
در نامه شاهرخ شجری مدیر کل معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط، با ارسال نامه‌ای به شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک، نوشته است: با توجه به اینکه صادرات انواع قارچ ترافل از اقلام مجاز مشروط می‌باشد و با عنایت به اینکه کالای مذکور دارای ردیف تعرفه‌ای مشخصی بوده و هرگونه اظهار در سایر کد تعرفه مانند سیب‌زمینی خلاف قانون و مقررات است، خواهشمند است دستور فرمایید؛ نسبت به جلوگیری از بداظهاری این قارچ اقدامات لازم مبذول گردد.(۱۳ بهمن ۱۳۹۹ )
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا