اخبار علمی حوزه قارچ

تکذیب اثرات درمانی قارچ گانودرما

تبلیغات رایج و وسیع پیرامون اثرات درمانی قارچ "گانودرما" کذب و اغواگرانه است

تکذیب اثرات درمانی قارچ گانودرما، با توجه به حجم زیاد تبلیغاتی که این روزها در زمینه قارچ گانودرما مشاهده می‌شود. رییس سازمان نظام پزشکی مشهد واکنش نشان داد و گفت: تبلیغات رایج و وسیع پیرامون اثرات درمانی قارچ “گانودرما” کذب و اغواگرانه است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “علی بیرجندی نژاد” روز سه‌شنبه در اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجویز دارویی و درمانی “گانودرما” مورد تأیید نیست و مصرف این قارچ به‌صورت قهوه در دنیا کاربرد دارد و در چارچوب خواص قهوه اعتراضی بر آن نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره فضای مجازی، افزود: تبلیغات بسیار درزمینه اثرات درمانی این قارچ دارویی در فضای مجازی صورت گرفته است در
حالی‌که فروش آن فقط به‌عنوان یک نوع قهوه مطرح است و فواید دارویی و درمانی آن اثبات نشده است.

بیرجندی نژاد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده و نظر پزشکان در رشته‌های تخصصی مختلف، قارچ فوق در درمان سرطان، دیابت نوع۲، کاهش کلسترول خون و فشارخون و کنترل بیماری‌های پوست و مو تأثیری ندارد و ادعای اثرات درمانی برای آن در زمره تبلیغات تجاری است.

قارچ گانودرما

قارچ “گانودرما” با نام لاتین  reishi یا ganoderma  از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی استفاده می‌شد. این قارچ در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بود و ۲ هزار سال در کشورهای مختلف شرقی به خواص درمانی آن اعتقاد داشتند.
این قارچ بو و طعم دلپذیری ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهای مختلف نظیر چین، ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دمنوش های  مختلف به خصوص به صورت پودر شده مصرف می‌شود.
این روزها ادعاهایی درباره قارچ “گانودرما” مبنی بر اینکه به دلیل داشتن مقادیر بسیار مواد مغذی موجب افزایش گردش خون و تقویت سیستم دفاعی بدن شده و بسیاری از امراض را درمان می‌کند مطرح شده اما هنوز علم پزشکی و داروسازی آن را تأیید نکرده است.

اخبار علمی در حوزه قارچ را با هاگ بخوانید
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا