اخبار عمومی و گزارش

اجرای ۱۲ پروژه محرومیت زدایی در پلدشت

مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح ها بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت گفت: امسال ۱۲ پروژه محرومیت زدایی با محورهای احداث مسکن مددجویی، مرمت مساکن محروم، احیاء قنات، آب رسانی در این شهرستان اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار منصور یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه رفع محرومیت و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها از رویکردهای سپاه و بسیج سازندگی است، افزود: تمام توان خود را بکار گرفته ایم تا بتوانیم بخشی از غبار محرومیت را از سیمای مناطق کمتر برخوردار شهرستان، کنار بزنیم.

وی ادامه داد: امسال 4 باب مسکن مددجویی، 5 باب مرمت مساکن محروم، احیای ۲ باب قنات و آب رسانی به ۲ روستا صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت گفت: در پروژه احیاء قنات ۵۰۰ خانوار و آب رسانی به روستاها ۴۰۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

سرهنگ یوسفی تاکید کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح ها بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی خدمت به محرومین بوده و در همین راستا در مناطقی که مشکلات بر سر راه اشتغال و خدمت وجود دارد کارهایی را در جهت رفع موانع و تسهیل امور انجام می دهد که این تلاش های به طور قطع به رونق تولیدات داخلی منجر می شود.

وی اظهار کرد: ما عقیده داریم که اشتغال زایی مشکل عمده کشور بوده و با ارائه وام های خود اشتغالی و کمک های بلاعوض از ایجاد و گسترش کارگاه های اشتغال آفرینی حمایت می کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت با اشاره به میزان تاثیر اعتای وام های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان افزود: امسال ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان به بانک ها معرفی شده است.

سرهنگ یوسفی گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی تا به این لحظه برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: دامداری، قالی بافی، خیاطی، گیاهان دارویی و عرقیات، جوجه کشی، قارچ، زنبور عسل و کارگاه میوه خشک کنی از محورهای وام های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا