تولیدکنندگانگالری تصاویر

احداث قارچ ملارد

شرکت کشت و صنعت قارچ ملارد از پیشرفته ترین و مجهز ترین مراکز تولید قارچ تازه و کنسرو قارچ در ایران می باشد که بخش عمده بازار فروش قارچ کشور را در اختیار دارد. اعتبار و شهرت قارچ ملارد به حدی است که در دیگر نقاط جهان نیز صنعت قارچ ایران را با قارچ ملارد می شناسند!

ساخت این مزرعه در  سال ۱۳۶۴ در سرآسیاب شهرستان ملارد واقع در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر کرج و ۴۵ کیلومتری غرب تهران آغاز شد. در ابتدا با ۱۳ سالن پرورش و تولید ۲۰۰ تن قارچ در سال همچنین تولید بستر رویش قارچ بذر زده فاز I در محدوده مزرعه آغاز گردید. در سال های اولیه عملیات فاز II بستر رویش قارچ بذر زده یا پاستوریزاسیون و کاندیشنینگ در سالن های پرورش صورت می گرفت که خساراتی به ساختمان ها و طبقات کشت وارد می ساخت و از سوی دیگر موجب کندی افزایش راندمان محصول می شد.

به تدریج تعداد سالن ها به ۹۵ و تولید را به ۳۲۰۰ تن در سال رسانده اما با توجه به قوانین شهری، می بایست محل بستر رویش قارچ بذر زده را به جایی دور از مکان های مسکونی ایجاد شده در اطرافمان منتقل می نمودیم. در سال ۱۳۶۸ انتقال بستر رویش قارچ بذر زده ملارد (فاز I) به روستایی در ۹ کیلومتری جنوب مزرعه فعلی به نام حصار شالپوش صورت گرفت.

اکنون مجموعه دارای بیش از ۱۲۰ سالن کشت، ۶ بونکر و ۱۲ تونل است و فاز جدید سالن های کشت نیز در دست احداث است و طبق پیش بینی در طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مجتمع کشت و صنعت ملارد از شهریور ماه سال ۱۳۸۹ همه ساله موفق به اخذ علامت استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران جهت قارچ خوراکی گردید ، قارچ ملارد اولین قارچ استاندارد ایران می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا