تکنولوژی در صنعت قارچ

دستگاه بونکر فیلر توسط واحدهای فناور رونمایی شد

اعضا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری یک دستگاه کاربردی در صنعت قارچ تولید کرده‌اند

دستگاه بونکر فیلر ساخت داخل توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی رونمایی شد.

اعضا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری یک دستگاه کاربردی در صنعت قارچ تولید کرده‌اند؛ دستگاه بونکر فیلر عملیات فرآوری کمپوست قارچ را انجام می‌دهد؛ دستگاهی که با توجه به نقاط ضعف و قدرت دستگاه‌های قوی و ارتباط خوب علم و صنعت طراحی‌شده است.

دستگاه بونکر فیلر حاصل ارتباط دانشگاه و کارفرما یعنی این دستگاه درنتیجه رابطه خوب حوزه علمی و حوزه صنعتی تولیدشده است، که از مزایای قابل‌توجه آن می‌توان به میزان مصرف انرژی این دستگاه نسبت به وسایل مورداستفاده قبلی اشاره کرد که مصرف انرژی بونکرفیلر نصف دستگاه‌های دیگر است همچنین قدرت حرکتی بالا و کیفبت مناسب این تولید جدید می‌تواند از فواید دیگر این اختراع باشد.

کمپوستینگ فرایند زیستی است که طی آن مواد الی توسط میکروارگانیسم‌ها به ماده سیاه‌رنگ هوموسی تبدیل می‌شود. کمپوستینگ فعالیت تعداد بی‌شماری از میکروارگانیسم‌ها را در برمی‌گیرد.

کمپوست مهم‌ترین رکن تولید قارچ است و کیفیت و کمیت قارچ برداشت‌شده رابطه مستقیم و مهمی با نحوه‌ی تولید کمپوست دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود. هدف از تولید کمپوست، ایجاد یک محیط و ماده مغذی جهت رشد میسلیوم و استفاده از مواد آن برای تولید قارچ است.

 

کاربرد دستگاه: جهت پر کردن بونکر بار ریز توسط لودر خروجی بار دستگاه، ۶۰ تا ۶۵ تن ساخت کمپوست در ساعت سیستم انتقال و جابه‌جائی دستگاه، هیدرولیک قابلیت حرکت نوار قسمت جلوی دستگاه، توسط سیستم هیدرولیک در جهات ۴ گانه (چپ، راست- بالا، پائین) توانائی دپو کردن کمپوست به‌صورت یکنواخت در بونکرهائی به عرض ۶ متر، ارتفاع ۴/۵ متر و طول نامحدود، با تکیه بر قابلیت حرکت نوار قسمت جلوی دستگاه در جهات ۴ گانه قابلیت ساخت قسمت‌های مختلف دستگاه بونکر فیلر به‌ صورت استیل مدت‌زمان گارانتی دستگاه: یک سال است که دربرگیرنده قسمت‌های مکانیکی آن می‌باشد، به‌عبارت‌دیگر گارانتی مواد مصرفی، الکتریکی و الکترونیکی و … را در بر نمی‌گیرد.

در هاگ با تکنولوژی در صنعت قارچ آشنا شوید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا