اخبار عمومی و گزارش

ادعای درمانی قارچ گانودرما ممنوع است

تاکنون ۶ پروانه ساخت از فراورده های قارچ گانودرما صادر شده است

ادعاهای تبلیغاتی در مورد درمانی بودن قارچ گانودرما ممنوع است؛ شاید این قارچ خواصی داشته باشد، اما طبق قانون، تبلیعات آن ممنوع است. ادعای درمانی قارچ گانودرما ممنوع است.

مراقب تبلیغات اغراق آمیز باشید

شهرام شعیبی پیرامون تبلیغاتی که برای ­افزایش طول عمر – درمان سرطان و درمان بیماری های صعب العلاج که با مصرف قارچ گانودرما میسر می شود ، عنوان کرد: فرآورده های قارچ گانودرما از سازمان غذا و دارو پروانه دارند، اما تبلیغاتش در فضای مجازی هیچگونه پروانه و مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ندارند.

او با اشاره به قانونی بودن این محصول گفت : تاکنون ۶ پروانه ساخت از فراورده های قارچ گانودرما صادر شده است گفت: شاید این قارچ خواصی داشته باشد، اما طبق قانون نباید برای خواص درمانی ادعایی داشته باشند و تبلیعات آن ممنوع است.

مختصری درباره قارچ گانودرما

در توصبف ساختار ظاهری گانودرما، باید گفت ظاهری سخت و چوب مانند داشته و به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای است. شکلی شبیه کلیه انسان دارد. ضخامت ان تا دو اینچ و طول آن تا یک فوت رشد می کند. مزه دلپذیری ندارد و به صورت دمنوش یا در کنار قهوه و سایر نوشیدنی ها مصرف می شود.

شرایط رشد قارچ گانودرما

این قارچ در ایران به طور طبیعی و خودرو در مناطق مرطوب، به ویژه شمال کشور رشد می کند، اما شناخت و جمع آوری آن نیاز به دانش دارد، زیرا حدود ۸۰ گونه مختلف قارچ گانودرما در طبیعت می روید که تشخیص آن از دیگر قارچ ها به خصوص قارچ های سمی و کشنده نیازمند دانش کافی است.

پیشینه  قارچ گانودرما

از حدود دو هزار سال پیش قارچ گانودرما در کشور های آسیای شرقی بسیار شناخته شده بوده به طوری که در کتاب های قدیمی چینی نیز به آن اشاره شده است. در چین به آن لقب «قارچ جاودانگی» یا قارچ «جان افزا» داده اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا