اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ‌های وارداتی از روسیه آلوده هستند!

ادعای فرانسه در مورد آلوده بودن قارچ های روسیه

قارچ‌های وارداتی از روسیه آلوده هستند! مقامات فرانسوی از ورود محموله قارچ‌های آلوده به مواد رادیواکتیو که تصور می‌شود از چرنوبیل فرستاده‌شده، جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا، این محموله که حاوی بیش از ۳ تُن قارچ بوده و از بلاروس فرستاده‌شده، آلوده به ماده رادیواکتیو “سزیم ۱۳۷” بوده که از ضایعات راکتورهای هسته‌ای است.

این موضوع هنگام عبور محموله از شهر فرانکفورت آلمان آشکار شد اما موسسه امنیت هسته‌ای فرانسه IRSN اعلام کرده که این محموله سلامت کسی را تهدید نکرده است.

قارچ‌های وارداتی از روسیه آلوده هستند! این اتفاق تنها یک هفته بعدازآن رخ داد که روسیه وقوع یک حادثه هسته‌ای با سطح بالای آلوده‌کنندگی با ایزوتوپ رادیواکتیو را در این کشور تکذیب کرد. این در حالی است که سازمان آب‌وهوای روسیه آلودگی روتنیم- ۱۰۶ را که ۱۰۰۰ برابر بالاتر از حد نرمال بوده در کوه‌های اورال این کشور گزارش کرده است.

بااین‌حال یک سخنگوی موسسه امنیت هسته‌ای فرانسه آلودگی محموله قارچی اخیر را با آلودگی “روتنیم ۱۰۶” در روسیه مرتبط نمی‌داند. وی افزود: ازآنجاکه قارچ‌ها از بلاروس ارسال شدند به‌احتمال‌زیاد آلودگی آنها از چرنوبیل سرچشمه می‌گیرد.

چرنوبیل شهری در اوکراین واقع در جنوب مرز بلاروس است که مکان وقوع فاجعه هسته‌ای بزرگ در سال ۱۹۸۶ بود. سخنگوی IRSN گفته است که این قارچ‌ها سلامت مقامات گمرکی را حتی باوجود تماس با آنها تهدید نکرده اما به گزارش رویترز، این محموله طی روزهای آتی در سوزاننده‌های خاص معدوم خواهد شد.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ بخوانید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا