دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

ارتباط نود درصد از تمام گیاهان وحشی روی زمین با قارچ ها

تأثیرگذاری قارچ

تأثیرگذاری قارچ ها بر حیات زندگی، ممکن است فکر کنید آنچه در بالای سطح زمین می بینیم قسمت اصلی قارچ است اما اکثریت قریب به اتفاق ارگانیسم در زیر زمین پنهان شده است.

قارچ ها قدرت تأثیرگذاری بر زندگی ما را از راه های غیرمنتظره دارند. یکی از چشمگیرترین نمایشگرها برای تأثیرگذاری بر زندگی ما، استفاده از آنتی بیوتیک ها پرکاربردترین نوع داروهای موجود در کره زمین است.
آنتی بیوتیک ها در مبارزه با عفونت بسیار مهم هستند تا حدود سی درصد بیماران در بیمارستان می توانند هر زمان تحت آنتی بیوتیک قرار بگیرند. از آنها برای درمان مواردی مانند ذات الریه، عفونت های پوستی و بافت نرم استفاده می شود و از بروز عفونت های محل جراحی بعد از عمل جلوگیری می کند.

اختراع آنتی بیوتیک ها یک تغییر دهنده بازی برای دارو و بشر بوده است. و همه اینها را مدیون قارچ ها هستیم.

تاکنون ما فقط به بدن باردهی قارچ فکر کرده ایم ، اکثر مردم فکر می کنند که این قارچ است. اما این تنها بخشی از ارگانیسم است. برای درک نحوه ارتباط قارچ ها با موجودات دیگر موجود در سیاره ما ، باید بدانیم که در زیر زمین چه می گذرد.

ممکن است فکر کنید آنچه در بالای سطح زمین می بینیم قسمت اصلی قارچ است اما اکثریت قریب به اتفاق ارگانیسم در زیر زمین پنهان شده است. این یک شبکه عظیم از رشته های کوچک، هیف ها است که به دنبال غذا پخش می شود. به این شبکه رشته های قارچی میسلیوم گفته می شود.

میسلیوم نام علمی شبکه تغذیه قارچ است. و تنها راهی که بسیاری از قارچ ها می توانند نیازهای خود را بدست آورند این است که خود را به موجودات دیگر بچسبانند و در یک تبادل دو طرفه مواد مغذی شرکت کنند.
همزیستی این فرایندی است که منجر به یکی از پیچیده ترین و مهمترین روابط در دنیای طبیعی می شود.

ارتباط قارچ با دیگر موجودات

تخمین زده شده است که حدود نود درصد از تمام گیاهان وحشی روی زمین ارتباطات بسیار ویژه ای با قارچ ها ایجاد خواهند کرد. قارچ ها خود را به ریشه های گیاه متصل می کنند، سپس از خارج غلاف هایی را تشکیل می دهند که مانند نوعی دستکش ریشه را می پوشاند. اینجاست که تبادل مواد مغذی بین قارچ و ریشه صورت می گیرد.

این تبادل مواد مغذی به هر دو روش کار می کند. این قارچ از قندهای گیاه مورد نیاز برای رشد تغذیه می کند و در عوض آب و مواد معدنی پس می دهد که گیاه قادر به جذب کافی خود نیست.

یک گیاه سالم و یک قارچ سالم به معنای خاک سالم است. همه اینها برای ما نامرئی است، اما در اطراف ما است. این در هر پارک و در هر زمینه و در هر جنگل در انگلیس جریان دارد. بدون این رابطه، گیاهان خیلی خوب رشد نمی کنند.

توانایی قارچ ها برای تجزیه مواد زائد

تأثیرگذاری قارچ ها، توانایی شگفت انگیز دیگر قارچ ها تجزیه مواد زائد سمی است. میسلیوم قارچی می تواند هیدروکربن های موجود در بسیاری از زباله های شیمیایی را تجزیه کند. این فرایندی است که به اصطلاح زیستی گفته می شود.

قارچ ها به معنای واقعی کلمه آلاینده ها را می خورند. به عنوان آزمایشی که یک سایت پتروشیمی به شدت آلوده در ایالات متحده با میسلیوم قارچ صدف کاشته شد ، بعداً مشخص شد که خاک توسط میسلیوم قارچ تغییر شکل داده و زندگی جدیدی دارد و دارای کرم ها و حشرات زیادی است

فرآیند تجزیه که قارچ ها آغاز کرده اند توسط سایر میکروارگانیسم های خاک باکتری ها و کپک های لجن ادامه می یابد و در نهایت با خاکی غنی تر از ابتدا می شوید. میسلیوم قارچ صدفی نه تنها می تواند زباله های شیمیایی را هضم کند بلکه می تواند یک اکوسیستم کاملاً جدیدی از خاک را ایجاد کند که گیاهان و بی مهرگان در آن رشد می کنند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا