اخبار اقتصادی صنعت قارچ

رتبه نخست تولیدات گلخانه‌ای در کشور

استان تهران از نظر مساحت و تولیدات گلخانه‌ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد

خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی یکی از اهداف محوری در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور است، از رتبه نخست استان تهران در میزان مساحت و تولیدات گلخانه‌ای در کشور خبر داد.

شهرام عدالتی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند توسعه کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در سطح استان تهران، گفت: افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی یکی از اهداف محوری در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور است که با استفاده مطلوب و اصولی از منابع و امکانات و به‌کارگیری شیوه‌های نوین تولید محصولات امکان‌پذیر است و به منظور تحقق این هدف، سهم و رتبه استان‌ها بر اساس شاخص‌ها و متغیرهای مهم کشاورزی توسط مرکز آمار ایران تهیه شده است.

وی افزود: بر این اساس استان تهران با وجود سهم ۰.۸ درصدی از مساحت خاکی کشور، با سهم ۶.۴ درصدی از تامین ارزش‌افزوده بخش کشاورزی در رتبه پنجم کشور قراردارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: استان تهران از نظر مساحت و تولیدات گلخانه‌ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد و  ۲۰.۷ درصد از مساحت گلخانه‌ها و  ۳۰.۴ درصد از تولیدات گلخانه‌ای کشور مربوط به استان تهران است. در حقیقت استان تهران با سهم ۳۶.۴ درصدی بیشترین سهم را در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی در گلخانه‌های کشور به خود اختصاص داده و با سهم ۲۰.۷ درصدی در تولید قارچ خوراکی نیز در رتبه نخست کشور قرار دارد و پس از استان تهران، استان‌های البرز و اصفهان با ۱۸.۱ و ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا