آموزش تولید و پرورش قارچ

استراتژی های فروش قارچ مزارع کوچک

چطور قارچ های مزرعه ام را بفروشم؟

با وجود این که تولید قارچ به نسبت کار ساده‌ای می‌باشد و حتی در خانه هم قابل کشت است، اما فروش آن خیلی ساده به نظر نمی‌رسد و بسیاری از تولیدکنندگان قارچ با فروش آن دست به گریبان هستند. ما به شما کمک می‌کنیم گام به گام، به سوی ایجاد یک بازار تثبیت شده پیش بروید.

مشتری هدف خود را بشناسید

این اولین و مهم ترین بخش بازاریابی کسب و کار شماست، زیرا زمانی که یک کسب و کار را راه اندازی می کنید، اولین چیزی که باید بدانید مشتریان هدف شما است، باید بدانید آنها چه کاری انجام می دهند و چگونه میتوان به آنها کمک کرد تا به آنها خدمات بهتری ارائه دهند.

در حقیقت شناسایی پرسونای خریدار، یعنی شناخت علایق، مسئولیتها، و جمعیت شناسی وی مهمترین کاری است که قبل از راه اندازی کسب و کار باید از آن مطلع شوید. این که جامعه هدف شما خانمهای خانه دار هستند یا سرآشپزهای رستورانهای بزرگ یا فروشندگان فست فود و یا فعالان عرصه صنایع تبدیلی قارچ در نوع تولید و نحوه بازاریابی شما موثر است.

با شناخت درست مشتری، میتوانید پیام های بازاریابی و فروش را به خوبی بخش بندی و سفارشی کنید.

بازاریابی محتوا انجام دهید

در دنیای دیجیتال امروز برای فروش قارچ، باید روی بازاریابی آنلاین کسب و کار متمرکز شوید. به همین دلیل لازم است محتوای خوب و ارزشمندی درباره قارچ، کاربردهای قارچ و نحوه استفاده از محصول خود ایجاد کنید تا مشتریان را به خوبی هدف قرار دهید.

لازم نیست مرتب بر روی محصول و برند خود اصرار کنید، به جای آن یک محتوای مناسب درباره استفاده از قارچها ایجاد نمایید تا مشتریان شما متوجه شوند که به نیازهای آنها اهمیت میدهید و آنها را درک میکنید. پس از آن خود به خود مشتری به سمت خرید محصول شما گرایش خواهد یافت.

محصول خود را تحت فشار قرار ندهید بلکه روی ارائه محتوای مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید. این موثرترین روش برای ارائه محتوای مناسب به مشتریان هدف است.

خطوط ارتباط تلفنی خود را بهینه کنید

بسیاری از مشتریان تلفن را برای برقراری ارتباط تجاری ترجیح می دهند. حتی محتوای عالی هم تضمین نمیکند که مخاطبان به خوبی به سراغ سایت شما میروند و خرید میکنند. سعی کنید ارتباط تلفنی با کاربران داشته باشید و از طریق پیامک آنان را از تخفیفها و بنهای خود آگاه نمایید.

محتوای رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید

فرقی نمیکند در کدام شبکه اجتماعی فعالیت میکنید، در هر صورت لازم است که آن را فعال و پویا نگه دارید. اکثر پیجها، در شبکه های اجتماعی با تبلیغات و کلیکهای پولی دیده می‌شوند. بنابراین لازم است در مورد تجارت قارچ خود در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی پست بگذارید. همچنین می توانید وبسایت خود را در این پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

به جای نوشتن، محتوای خود را نشان دهید

محبوبیت محتوای بصری در حال افزایش است. مغز انسان در مقایسه با کلمات می تواند سریعتر یک تصویر را پردازش کند. بنابراین از کسب و کار تولید و پرورش و فروش قارچ خود ویدیو بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کارت ویزیت همراه داشته باشید

کارت ویزیت یک راه سریع و آسان برای تبادل اطلاعات و ایجاد حرفه‌ای و اعتبار است. شما می توانید با فروشندگان، مشتریان بالقوه و کارمندان تعامل داشته باشید. این یک تاکتیک کوچک بازاریابی است که به ایجاد یک رابطه حرفه ای با مشتریان کمک می کند. همچنین، کارت ویزیت یک روش کاملا مقرون به صرفه  است، که میتواند وب سایت، نام، شماره تماس و پروفایل های اجتماعی شما را در اذهان به یاد ماندنی کند. البته مهم است که کارت ویزیت شما شیک و مناسب با برند شما باشد.

شبکه‌سازی کنید

شبکه سازی یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی آفلاین است که فروش قارچ را افزایش می دهد. شما باید با مردم ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که تجارت قارچ  دارید و می توانید هر آنچه مورد نیاز مشتریان است را ارائه دهید. می توانید فضایی ایجاد نمایید تا سؤال بپرسید و به سؤالات آنها پاسخ دهید. مردم در صورت رضایت، دوستان و مشتریان خود را به شما معرفی می کنند و به صورت گروهی فروش شما را ارتقا میدهند.

فروش قارچ
استراتژی‌های فروش قارچ مزارع کوچک

مشوق هایی برای ارجاع ارائه دهید

با کمی ابتکار عمل میتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید، مثلا ده درصد تخفیف در فاکتور بعدی آنها ارائه میدهید اگر یک مشتری برای شما ارسال کنند. به علاوه اگر به شما کمک کنند تا به جامعه مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، مزایای ویژه ای به آنها ارائه دهید.

از پیامکهای یادآوری استفاده کنید و اهمیت تجارت قارچ خود و مزایایی که برایشان در نظر گرفته اید را به آنها یادآوری نمایید؛ این کار هم میتواند روش خوبی برای جذب مشتریان جدید باشد.

با مشاغل کوچک کار کنید

لازم نیست حتما به سراغ مشتریان بزرگ بروید، یک فلافل فروشی کوچک یا پیتزافروشی زیرپله‌ای هم میتواند برای شروع خوب باشد و به شما فرصتی برای رشد بدهد. گاهی مشاغل خرد راحتتر اعتماد میکنند و دشواریهای سختگیری صاحبان مشاغل بزرگ را هم ندارند. اگر به آنها آفرهای خوب بدهید چه بسا مجموعه ای از آنها بتوانند سود بیشتری هم به جیب شما سرازیر کنند.

تخفیف، آفر و هدایه ارائه دهید

اگر می‌خواهید مشتری جذب کنید، حتما تخفیف، آزمایش رایگان و هدایایی را به مشتریان احتمالی خود ارائه دهید تا آنها را به مشتری دائمی تبدیل کنید و فروش قارچ خود را افزایش دهید. این کار یک روش مطمئن است که خطر کمی دارد و در آن شما چیزی برای از دست دادن ندارید. با تخفیف می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. مثلاً اگر برخی از مشتریان شما قارچ را به صورت عمده خریداری می کنند، سعی کنید برای آنها تخفیف های خوبی ارائه دهید تا دفعه بعد نیز به سراغ شما بیایند.

با آنها در تماس باشید

با کمپینهای مختلف مرتب با مشتریان بالقوه خود در تماس باشید، تا تجارت قارچ شما همیشه در ذهن مشتری بماند. همیشه سعی کنید حسن نیت خود را در مقابل مشتریان حفظ کنید. مطمئن باشید که بازاریابی دهان به دهان از هر چیز بهتر عمل میکند. برای این کار، اطلاعات مشتری مانند نام، شماره تماس و شناسه ایمیل را جمع آوری کنید. کمپین های متنی یا ایمیلی ایجاد کنید تا همیشه بتوانید با مشتریان احتمالی خود در ارتباط باشید.

فروش قارچ
چگونه قارچ‌هایم را بفروشم؟

کسب و کار خود را به موتورهای جستجو بشناسانید

شما باید کسب و کار قارچ خود را در موتورهای جستجو و فهرست های محلی به صفحه اول گوگل بکشانید. با این کار به سرعت دیده میشوید و خریداران شما را از بقیه ممتاز و بهتر تشخیص میدهند

پلتفرم آپارات و یوتیوب را جدی بگیرید

در آپارات و سایر پلت فرمهای ویدئو محور از خود ویدئو نشر دهید. با این کار مرتب در نگاه مشتریان خواهید بود و همیشه شما را به خاطر خواهند داشت. فروش قارچ در این پلت فرمها را جدی بگیرید

با آموزش های دیگر در آموزش تولید و پرورش قارچ همراه هاگ باشید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا