دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

نوشیدنی های قارچی : سلامت و انرژی زا

استفاده قارچ‌های کاربردی برای نوشیدنیهای سلامت محور

روز به روز بر آگاهی مصرف کنندگان برای استفاده از غذاها و نوشیدنی های سلامت محور افزایش می‌یابد و بازار این خوراکی‌ها هم طبیعتا داغتر می‌شود. افراد متقاضی چیزهایی هستند که به آنها ایمنی، انرژی، آرامش و سلامتی هدیه کند و به همین دلیل بازار قارچ کاربردی و نوشیدنی های قارچی روز به روز داغتر می‌شود.

جامبا دان، بنیانگذار و مدیر عامل برند نوشیدنی کاربردی Rowdy Mermaid، یکی از افرادی است که به قارچ کاربردی برای تولید محصولات جدید توجه ویژه کرده و از سال 2012 تا کنون تحقیقات علمی بسیاری در زمینه قارچ های دارویی در شرکت خود انجام داده و اکنون یکی از بهترین نوشیدنیهای سلامت محور بر پایه قارچ را تولید میکند.

او در این باره توضیح داده که: «روند فعالیت ما به ناگاه سرعت گرفت. در ابتدا فقط از آنها به عنوان یک ماده غذایی با خواص بالقوه صحبت میکردیم اما هم اکنون ده‌ها نوشیدنی و خوراکی دم‌شده با قارچ وجود دارد که نویدبخش فرهنگ سازی جهت ترویج فواید ایمنی و نوتروپیک این ماده با ارزش است و هنوز هم روند رشد تصاعدی دارد.

رایج ترین قارچ های کاربردی عبارتند از: ریشی، یال شیر، و چاگا که به دلیل اهمیت کاربردشان، به عنوان خوراکیهای کاملاً تحقیقاتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیرمال نیر، بنیانگذار و مدیر عامل Sempera Organics ، معتقد است: «قارچ ها همیشه در طب سنتی چین و در فرهنگ های دیگر به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته اند؛ ولی امروزه یک گرایش جهانی برای استفاده از غذا به جای دارو وجود دارد و مردم به همین دلیل متوجه اهمیت این قارچهای کاربردی شده‌اند. » و گفت گوگل ترند نشان میدهد که در سالهای گذشته به میزان قابل توجهی میزان جستجو برای سلامت ایمنی و قارچهای دارویی و نوشیدنی های قارچی افزایش یافته است؛ زیرا مردم پس از خانه نشینی در کرونا، بیشتر نگران سلامت روزمره خود شده‌اند.

دان با اشاره به اینکه قارچ ها می توانند به کاهش قند خون، آماده‌سازی بدن برای مبارزه با ویروس‌ها و کنترل وزن بهینه کمک کنند، گفت: «چالش این است که قارچ های کاربردی فواید زیادی دارند که معمولاً فهرست کردن همه عملکردها در یک بسته بندی ممکن نیست.» او اضافه کرد که: «از آنجایی که قارچ‌ها اغلب در فرهنگ عامه سمی تصور می‌شوند، باید به دنبال از بین بردن این ترس در مورد این ماده خوراکی باشیم. باید به مردم آگاهی دهیم که قارچ های مورد استفاده در محصولات، همانهایی نیستند که  در حیاط خلوت شما رشد میکنند! آنها در آزمایشگاه‌های استریل پرورش می‌یابند و به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته‌اند»

اصولا برای بهبود طعم نوشیدنی های قارچی آنها را با شیر، نارگیل، قهوه و دیگر گیاهان ترکیب میکنند تا طعم‌های تلخ و گس قارچ را بپوشانند. بعضی از شرکتها هم طعم میوه ای و سبکی به آن می‌دهند تا مزه نوشیدنی را تعدیل کنند. برای بهبود عملکرد قارچ در نوشیدنی های قارچی به جای قارچهای کم آب، از عصاره خالص شده بتا گلوکان‌ها استفاده می‌کند.

تحقیقات بیشتر درباره این نوشیدنیها ادامه دارد و تلاش میشود تا مصرف کنندگان، مزایای نوشیدنی های قارچی را بهتر احساس کنند.

نوشیدنی قارچی
نوشیدنی‌های قارچی و مزایای آن
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا