اخبار جهان در حوزه قارچ

استفاده قانونی از مجیک ماشروم در اورگان

(بروزرسانی مطلب)

در 1 ژانویه 2023، استفاده قانونی از مجیک ماشروم در اورگان برای بزرگسالان رسما صادر شد. برای این کار راهنمای مدونی طراحی شده تا بررسی کنند که آیا واقعا برنامه موفق بوده است یا خیر؛ و آیا واقعا مجیک ماشروم یک روانگردان طبیعی است که در درمان افسردگی شدید، اختلال استرس پس از سانحه و اضطراب پایان زندگی در بین افراد کمک کننده خواهد بود یا نه!

اگرچه دانشمندان هنوز مشغول مطالعه برای درک پویایی درمانی آنها هستند، اما تصور می‌شود که سیلوسایبین و بعضی از روانگردان ها باعث افزایش انعطاف‌پذیری عصبی می‌شوند، و سیم کشی مجدد مغز به بیماران دیدگاه‌های تازه‌ای در مورد مشکلات روانپزشکی طولانی مدت می‌دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه اثر قارچ جادویی برای اختلال مصرف الکل، نشان داد که دو دوز سیلوسایبین همراه با گفتار درمانی منجر به کاهش 83 درصدی مصرف زیاد الکل در شرکت‌کنندگان شد و تقریباً نیمی از آنها تا پایان هشت دوره به طور کامل نوشیدن الکل را متوقف کردند. با این حال، اثرات بلندمدت مجیک ماشروم همچنان نامشخص است.

قانون 109، اجازه ایجاد مراکز خدمات سیلوسایبین و استفاده قانونی از مجیک ماشروم در اورگان را به افراد بالای 21 سال صادر کرده و افراد می‌توانند قارچ‌ها را در یک محیط نظارت‌شده مصرف کنند. یکی از الزامات کلیدی این است که یک تسهیل کننده دارای گواهی دولتی باید در طول سفرهای ناشی از مواد مخدر که می‌تواند پنج یا شش ساعت طول بکشد، باید حضور داشته باشد.

نخستین کلاس برای آموزش به تسهیل کنندگان قارچ جادویی که به دنبال گواهینامه ایالتی بودند، در اوایل دسامبر در یک جلسه چهار روزه برگزار شد. در این دوره دانشجویان، که بیشتر آنها متخصصان سلامت روان باتجربه هستند، شرکت کردند و نزدیک به 10000 دلار برای این دوره پرداختند.

برخلاف حشیش که هم اکنون می‌تواند در داروخانه‌های اورگان فروخته شود، هنوز اجازه خرده‌فروشی سیلوسایبین صادر نشده و مصرف باید در یک مرکز خدمات دارای مجوز انجام شود. اما برای حامیان اصلاحات مواد مخدر، تصویب قانون 109 در اورگان یک انقلاب به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد مافیای قدرت، کم کم با کمک تبلیغات گسترده، بتوانند مانند حشیش مصرف این قارچ را نیز در همه جای آمریکا آزاد بگذارد.

بروزرسانی خبر

اولین کلینیک‌های درمانی قارچ سیلوسایبین در اورگان آمریکا، چندان دور به نظر نمی‌رسند و شاید ایالت اورگان بتواند به زودی خود را ایالت سیلوسایبین بنامد. روانکاوان آموزش‌ دیده درمان مجوز گرفتند، چندین تولیدکننده مجوز پرورش قارچ‌ سیلوسایبین را دریافت کردند و اولین آزمایشگاه برای آزمایش محصولات از نظر میزان اثربخشی و ایمنی ایجاد شد.

آزمایشگاه رز سیتی که قبلا کار کنترل کیفیت محصولات دارویی ساخته شده از شاهدانه (ماریجوانا) را انجام می‌داد، اولین آزمایشگاهی خواهد بود که محصولات مجاز قارچ سیلوسایبین را آزمایش می‌کند و اثربخشی و خلوص آنها را قبل از رفتن به مراکز درمانی برای تجویز تحت نظارت، ارزیابی می‌کند.

انجی آلبی، مدیر بخش خدمات سیلوسایبین اورگان (OPS) گفت: «ما به آرمبراست از ساتوری‌ فارمز به خاطر صدور اولین مجوز سیلوسایبین در تاریخ اورگان و به نمایندگی از زنان پیشرو در اکوسیستم در حال ظهور سیلوسایبین تبریک می‌گوییم. اگرچه مجوزهای ساخت ارزان نیستند، آرمبراست ۱۰۰۰۰ دلار برای مجوز در نظر گرفته و برای تمدید هر سال باید ۱۰۰۰۰ دلار بپردازد.

در همان زمان، اورگان شاهد اولین فارغ‌التحصیلان دوره آموزشی رسمی برای تبدیل شدن به درمانگر سیلوسایبین بود. قارچ سیلوسایبین (مجیک ماشروم) مانند شاهدانه در داروخانه‌ها فروخته نمی‌شود. افراد بالای ۲۱ سال باید در یک جلسه درمانی در مرکز مجاز شرکت کنند تا دارو را در یک محیط تحت نظارت با همراهی یک متخصص آموزش‌دیده مصرف کنند.

بیش از ۱۰۰ دانشجو، بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، پس از 6 ماه آموزش فشرده در جنگل‌های خارج از پورتلند، در ماه مارس فارغ‌التحصیل شدند. به عنوان پزشکان دارای مجوز، نقش آنها غربالگری مشتریان و کار با آنها قبل و بعد از تجربه آنها از مصرف سیلوسایبین خواهد بود.

در اواسط آوریل، سازمان بهداشت اورگان (OHA) مجوز سه روان درمان اول را صادر کرد که پس از دریافت مجوز ایالت، می‌توانند در مراکز خدماتی کار کنند.

در نوامبر ۲۰۲۰، ایالت شمال غربی اقیانوس آرام اولین ایالت در ایالات متحده شد که درمان مجاز سیلوسایبین را قانونی کرد. این رای علاوه بر جرم‌ زدایی از داشتن قارچ سیلوسایبین برای استفاده تفریحی، راه را برای پزشکان دارای مجوز برای درمان افراد ۲۱ سال به بالا هموار کرد.

البته، عرضه قارچ جادویی کاملا راحت نبوده است. نوامبر گذشته، ۲۵ شهر از ۳۶ شهرستان و بیش از ۱۰۰ شهرداری، درمان سیلوسایبین را ممنوع کردند. با این حال، ۲۰ منطقه پرجمعیت اورگان، از جمله شهر پورتلند، این اجازه را خواهند داد.

انتظار می‌رود که از قارچ جادویی و ماده موثر آن سیلوسایبین در درمان تروما، اضطراب، افسردگی، اعتیاد و … استفاده شود. با وجود ممنوعیت آن در بیشتر بخش‌های منطقه‌ای ایالت اورگان، دسترسی برای همه در سراسر کشور آزاد خواهد بود و بیماران برای حضور در مرکز خدمات نیازی به ارجاع پزشکی یا نسخه نخواهند داشت. انتظار می‌رود اولین کلینیک‌های درمانی اواخر امسال درهای خود را باز کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا