غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : اسپاگتی با قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه اسپاگتی با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی معروف و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی خیلی معروف یعنی اسپاگتی با قارچ است. پاستا یک نوع غذای ایتالیایی است که حدود 350 مدل مختلف از آن موجود است. اسپاگتی یکی از این انواع پاستا است که باریک و بلند است که در ایران به اشتباه به ماکارونی مشهور است. در این اسپاگتی خوشمزه از گوشت استفاده نشده به همین سبب یک غذای گیاهی محسوب شده و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد.در ادامه با طرز تهیه اسپاگتی با قارچ خوشمزه و پرطرفدار با ما همراه باشید.

مواد لازم:

اسپاگتی 500 گرم
قارچ خردشده 250 گرم
رب گوجه 1/4 پیمانه
پیاز بزرگ 1 عدد
سیر 2 حبه
فلفل دلمه قرمز 1 عدد
آویشن 1/2 ق چ
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

فلفل دلمه‌ها را کبابی کنید. سینی فر را با فویل بپوشانید و کف آن را با روغن ساده یا زیتون چرب کنید و فلفل را در سینی بچینید. سینی را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کاملاً پخته و نرم شود و در انتهای کار گریل را روشن کنید تاکمی سطح فلفل برشته و دودی شود. سیر و پیاز را ریز و نگینی خرد کنید و در تابه بریزید و سرخ‌ کنید قارچ خرد شده را به مخلوط سیر و پیاز بیافزایید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

در این مرحله فلفل کبابی همراه با رب و ادویه در غذا ساز مخلوط‌ کنید. سپس سس تهیه‌ شده را به قارچ بی افزایید و تفت دهید. حالا سس اسپاگتی بدون گوشت شما آماده‌ شده است. برای سرو کمی اسپاگتی را بپزید و با آب سرد آبکش کنید. آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سپس سس قارچ را روی اسپاگتی بریزید. هنگام سرو در صورت تمایل می‌توان کمی پنیر پارمسان، انواع سبزیجات خردشده مانند ریحان، جعفری، آویشن تازه و … روی اسپاگتی با قارچ ریخت و میل کرد.

نوش جان!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا