کارآفرینی در حوزه قارچ

معاون عمرانی فرماندار سلسله: اشتغال واقعی ایجاد کنیم

اشتغالزایی با پرورش قارچ در سلسله

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا-خرم آباد معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله گفت: باید تلاش کنیم اشتغال واقعی ایجاد کنیم و با پرورش قارچ سلسله و افزایش تولید، گامی موثر در رفع بیکاری برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی مومنی روز دوشنبه در جلسه کارگروه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به نقش مهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در افزایش اشتغال و تولید شهرستان، افزود: باید تلاش کنیم تسهیلاتی که در بخش کشاورزی و صنعت به متقاضیان پرداخت می شود در راستای خودکفایی شهرستان باشد.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح هایی همچون پرورش قارچ سلسله، تولید زعفران و کشت محصولاتی که برای تامین خوراک دام ها و طیور شهرستان ضروری است، عنوان کرد: باید تسهیلات پرداختی بنیاد برکت با توجه به پایین بودن رقم پرداختی ها، به سمت تعاونی پیش برود تا بدین طریق بتوان طرح های قابل پیشرفتی را در این بخش ها ایجاد کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله از جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا آمار تسهیلات پرداختی در بخش خط ویژه مکانیزاسیون و کشت های گلخانه ای در سال ۹۹‌ و ۱۴۰۰ را به فرمانداری ارائه دهد.

مومنی با تاکید بر لزوم نظارت کارشناسان ادارات ذی‌ربط بر تمامی مراحل اجرای طرح و بخصوص نظارت بر طرح توجیهی طرح ها، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اشتغال واقعی و پایدار در شهرستان ایجاد کنیم و با افزایش تولید، گامی موثر در رفع بیکاری و افزایش اشتغال برداریم.

رییس جهاد کشاورزی سلسله نیز با بیان اینکه امسال مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار برای طرح های پرواربندی گوساله و بره پرداخت شده است، افزود: مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

مسعود غلامی عنوان کرد: امسال مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در کارگروه کارآفرینی استان با اولویت ایجاد طرح های گلخانه ای به شهرستان اختصاص یافته که برای این اعتبارات حدود ۶ طرح در شهرستان تعریف شده است.

وی با اشاره به اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون، گفت: مبلغ ۱۹ میلیارد تومان اعتبار خط ویژه مکانیزاسیون به شهرستان اختصاص یافته که ۱۲ دستگاه تراکتور تسهیلاتی، یک دستگاه کمباین و ۶ دستگاه تراکتور نقدی از این اعتبارات توسط متقاضیان خریداری شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا