کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغال به‌کار ۱۰۰۰ مددجو در ندامتگاه قزل‌حصار

ظرفیت آموزش‌های مهارتی این ندامتگاه به ۲ برابر افزایش می‌یابد

اکنون ۱۰۶۲ مددجو به‌صورت استادشاگردی در کارگاه‌های تولیدی ندامتگاه قزل‌حصار مشغول به‌کار هستند.

علیرضا گرامی، مدیر ندامتگاه قزل‌حصار کرج،  در حاشیه بازدید مدیران فنی حرفه‌ای استان البرز از ندامتگاه قزل‌حصار در همین رابطه توضیح داد: با هماهنگی انجام‌شده ظرفیت آموزش‌های مهارتی این ندامتگاه به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

افزایش ظرفیت کارگاه‌های آموزشی

مدیر این ندامتگاه با اشاره به پیشرفت‌های این کارگاه‌ها تصریح کرد: به راین اساس ظرفیت‌های کارگاه‌های مهارت‌آموزی این ندامتگاه از ۱۲ نفر به ۲۴ نفر افزایش خواهد یافت.

گرامی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ دوره فنی حرفه‌ای در این ندامتگاه برگزارشده که ۴۰۰ نفر گواهینامه مهارت الکترونیکی دریافت کردند.

حوزه‌های فعالیت کارگاه‌ها

مدیر ندامتگاه قزل‌حصار کرج در معرفی رشته‌های آموزشی در جریان برگزاری این کارگاه‌ها عنوان کرد: اکنون برای مددجویان این ندامتگاه ۱۷ رشته نصب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان، کارور عمومی و رایانه شخصی، ای. دی. سی.آل، مدیریت برنامه‌ریزی، گوهر تراشی، معرق، تعمیر موتور، نگهداری قارچ دکمه‌ای، جوشکاری E9، تعمیر تلفن رومیزی، آموزش حقوق شهروندی، تعمیر تلویزیون، سرپرست تابلو برق، سیم‌کشی مدارات پایه ساختمان و مشبک‌کاری آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مددجویان پس از آزادی از زندان می‌توانند با دریافت تسهیلات مشغول به‌کار شوند، افزود: طرح مهارت‌آموزی زندانیان باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال آنان پس از آزادی از زندان طی سال‌های اخیر به اجرا درآمده است.

لازم به ذکر است، ندامتگاه قزل‌حصار یکی از ۴ زندان مستقر در کرج است.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا