کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغال زایی با پرورش قارچ برای بهبودیافتگان مواد مخدر

به همت اداره مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر مواد مخدر بسیاری کشف شده است

اشتغال زایی با پرورش قارچ، به گزارش هاگ، ۳۷۸ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر استان بوشهر در ۲۸ دوره آموزشی مهارتی اشتغال‌ زایی در رشته‌های تعمیر موتورسیکلت، بافندگی، جوشکاری، سیم‌کشی و پرورش قارچ خوراکی شرکت کردند.

عقیل خرم آبادی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز ترک اعتیاد در استان بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ نفر در این مراکز تحت درمان ترک اعتیاد قرار گرفته اند. این افراد پس از بهبودی، در کارگاه‌های آموزشی که بر اساس ظرفیت اشتغال‌ زایی و تولیدی مناطق راه‌ اندازی شده، شرکت کرده و برای ورود به دنیای کار آماده شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز خصوصی و دولتی درمانی سرپایی و ۲ مرکز دیگر ویژه درمان معتادان در این استان، گفت: مراکز درمانی یاد شده در ۶ شهرستان ایجاد شده که ۹ مرکز در بوشهر، هفت مرکز در برازجان، سه مرکز در کنگان، ۲ مرکز در دشتی، ۲ مرکز گناوه و چاه مبارک کنگان فعال هستند.

وی  در خصوص اشتغال زایی با پرورش قارچ افزود: تا کنون به همت اداره مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، مواد مخدر بسیاری کشف شده، که ۶۵ درصد آن در سواحل و مرز دریایی خلیج فارس و ۳۵ درصد در خشکی و محورهای ارتباطی این استان بوده است. تلاش بر این بوده که افراد پس از دستگیری، در صورت عدم مشارکت در توزیع، و نیاز به بازپروری به کمپ های مرتبط فرستاده شده و در پایان با شرکت در کارگاه‌هایی مانند پرورش قارچ خوراکی، به کارآفرینی و اشتغال مشغول شوند.

اشتغال‌ زایی با پرورش قارچ برای بهبودیافتگان مواد مخدر
اشتغال زایی با پرورش قارچ برای بهبودیافتگان مواد مخدر
اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا