اخبار تولید قارچ سراسر کشور

اشتغال ۱۰۰ نفر با پرورش قارچ در استان سمنان

۲۱ واحد فعال دارای مجوز تولید و پرورش قارچ خوراکی استان سمنان فعالیت دارند

اشتغال ۱۰۰ نفر با پرورش قارچ در استان سمنان، با توجه به شرایط خشک‌سالی و کمبود منابع آب استفاده از کشت‌های جایگزین باصرفه اقتصادی بهتر رونق بسیاری داشته که یکی از کشت‌های رو به افزایش پرورش قارچ است.

فعالیت‌های استان

به گزارش خبرگزاری هاگ، مهدی قرائیان، در اظهارات خود بابیان اینکه ۲۱ واحد فعال دارای مجوز در تولید و پرورش قارچ خوراکی استان سمنان فعالیت دارد، افزود: این واحدهای تولیدی روزانه ۳ تن و سالانه ۱۰۰۰ تن قارچ خوراکی را روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اشتغال ۱۰۰ نفر با پرورش قارچ در استان سمنان و شرایط مناسب پیش‌آمده در کشور و قرار گرفتن این محصول در سبد غذایی خانوار، ابراز داشت: چربی کم و پروتئین بالا ازجمله خواص قارچ خوراکی محسوب می‌شود که همین امر زمینه را برای مصرف آن در استان فراهم کرده است.

قارچ، محصول خوراکی پرطرفدار

قرائیان در توضیحات بیشتر در رابطه با مزایای این محصول خوراکی گفت: مصرف قارچ به تقویت سیستم دفاعی، تنظیم کلسترول و فشارخون کمک می‌کند و بر همین اساس، به دلیل اهمیت این محصول در صنایع غذایی و دارویی پزشکان مصرف آن را توصیه می‌کنند و در استان سمنان نیز ازنظر تأمین قارچ نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه به استان‌های هم‌جوار نیز ارسال می‌شود.

وی در تکمیل صحبت‌های خود راجع به شرایط تولید و پروش این محصول خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف کم آب در این محصول به نسبت سایر محصولات کشاورزی، کشت آن طی سنوات اخیر در استان سمنان با استقبال خوب بهره‌برداران مواجه شده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا