کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغال ۲۸۷ مددجو کمیته امداد آستارا

طرح‌های خودکفایی در بخش‌های دام‌پروری و کشاورزی اجرا می‌شود

امسال با پرداخت ۸٬۷۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال تسهیلات طرح‌های خودکفایی، برای ۲۸۷ مددجو تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- بهرام تسلی نیا در توضیحات بیشتر خود در رابطه با این فعالیت‌ها، این‌گونه اظهار داشت: این اعتبار در قالب ۳۷ طرح خودکفایی پرداخت شد و میزان آن نسبت به هشت ماه نخست سال قبل حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است. ۲۸۷ مددجو.

حوزه‌های حمایت‌شده ذزلت

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا با اشاره به زمینه‌های این فعالیت‌ها، گفت: طرح‌های خودکفایی و اشتغال در بخش‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدماتی و حمل‌ ونقل اجرا می‌شود و مددجویان با پرورش و تولید انواع دام و طیور، قارچ، زنبورداری، کیوی کاری، خیاطی و شیرینی‌پزی مخارج خود را تأمین کرده و به خودکفایی می‌رسند.

وی در تکمیل بیانات خود یادآور شد: امسال مردم نیکوکار آستارا به‌صورت نقدی و غیر نقدی ۱۶ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال جهت حمایت از نیازمندان کمک کرده‌اند و ۵۹ واحد مسکونی مددجویان با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱٬۸۶۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال احداث و مرمت‌شده است.

فعالیت‌های فرهنگی

تسلی نیا همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این نهاد تصریح کرد: برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی جوانان، آگاهی و آموزش دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی از فعالیت فرهنگی این نهاد است.

گفتنی است، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱۰۰۰ نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع‌شده است و ۲ هزار و ۶۱۶ خانوار با ۳٬۰۷۶ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) آن هستند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا