اخبار تولید قارچ سراسر کشور

اصفهان سومین قطب تولید قارچ خوراکی کشور

استفاده از پسماند‌های کشاورزی در فرایند تولید و خواص دارویی و غذایی قارچ

اصفهان سومین قطب تولید قارچ خوراکی کشور، به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمدرضا رییس زاده معاون امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان، با اشاره به فعالیت ۷۶ بهره‌بردار قارچ در اصفهان گفت: کشت قارچ خوراکی در استان اصفهان به علت کم‌آب‌بر بودن، مورد استقبال صاحبان واحدهای تولیدی قرار گرفت به طوری که طی ۱۰ سال اخیر تعداد فعالان دو برابر شده است.

او میزان مصرف آب برای تولید هر تن قارچ را ۱۷ مترمکعب بیان کرد و گفت: علاوه بر تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد، اشتغال‌زایی دو هزار نفری واحدهای تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده حداقل از زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ خوراکی است.

وی استفاده از پسماند‌های کشاورزی در فرایند تولید و خواص دارویی و غذایی قارچ را از مزایای توسعه کشت قارچ خوراکی در این استان دانست. خواص قارچ بیشمار است.

رییس‌زاده کشور‌های کویت، اسپانیا، کرواسی، ایتالیا، عراق، مجارستان، آلمان، فرانسه وخلیج فارس را بازار‌های صادراتی استان برشمرد و افزود: براساس آمار گمرک استان پارسال ۶۴ تن از این گمرک صادر شده است، اما بیشتر صادرات استان از گمرک جنوب انجام گرفته که متاسفانه آماری در این زمینه ثبت نشده است.

اصفهان تولید قارچ
اصفهان تولید قارچ

به استناد امار اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح، استان اصفهان با 13.500 تن تولید سالیانه و با فعالیت 76 مزرعه و سالن فعال تولید و پرورش قارچ خوراکی در این حوزه رتبه سوم را درکشور به خود اختصاص داده است. رتبه های اول و دوم مربوط به استان های تهران و البرز می باشد.(۲۳ شهریور ۱۴۰۰)

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا