اطلاعیه‌های صنعت قارچ

اطلاعیه های انجمن قارچ سال 1401

اطلاعیه های انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در سال 1401

انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در سال 1401 با انتشار سلسله اطلاعیه های خود، به دنبال ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان این صنعت و همچنین اطلاع رسانی شفاف و به موقع در خصوص مسائل و چالش های پیش روی این حوزه بوده است.

محتوا پنهان

اطلاعیه های اسفند 1401

اطلاعیه: تعیین حداقل قیمت فروش محصولات در بورس قارچ

رسانه هاگ، نتیجه نشست هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی، درباره حداقل قیمت فروش محصولات بسته‌بندی در محل بورس قارچ، به صورت اعلامیه زیر به عرض شما می‌رساند:

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم عضو انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

موضوع: تعیین حداقل قیمت فروش محصولات بسته‌بندی در محل بورس قارچ

با سلام و تحیات

نظر به نشست برگزار شده در محل بورس قارچ و بررسی شرایط بازار احتراما حداقل بهای فروش محصولات در محل بورس تهران به تفکیک 200 گرمی معادل 145،000 ریال و 400 گرمی معادل 290،000 ریال برآورد گردید. لذا از تولیدکنندگان محترم تقاضامند است مبنای تسویه حسابهای خود را بر اساس اعداد مورد اشاره (مذکور) قرار داده و همچنین در ادامه جهت بهبود شرایط عرضه محصول و یکپارچگی میان محصولات ارسالی به بازار از روز شنبه مورخ 27/ 12/ 1401 از ورود و فروش محصول بسته بدون لیبل حاوی اطلاعات کافی از قبیل تاریخ تولید و انقضا و … ، و همین طور محصول بسته بندی بدون دایکات در محل بورس توسط این انجمن ممانعت به عمل خواهد آمد بنابراین خواهشمند است همکاری لازم در این خصوص را معمول (مبذول) فرمایید.

اطلاعیه انجمن قارچ خوراکی ایران
1401/12/21

بهای جديد فروش قارچ، خاك پوششی و اسپان

همکاران گرامی

فعالان محترم صنعت قارچ
موضوع: بهای جدید فروش محصولات قارچ، خاک پوششی، و اسپان

با سلام و تحیات

نظر به همسان سازی بهای فروش محصولات متناسب با نرخ تورم احتراما قیمت محصولات به تفکیک قارچ، خاک پوششی و بذر به شرح جدول پیوست بر اساس مصوبه هیات مدیره این انجمن به حضور اعلام می‌گردد. لذا خواهشمند است ضمن اعلان بهای جدید فروش محصولات به نمایندگان فروش خود نسبت به اجرا نمودن قیمتهای اعلانی از تاریخ 1401/12/10 اقدامات لازم را معمول فرمایید.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

بهای جدید فروش قارچ
1401/12/02
بهاي جديد فروش قارچ، خاك پوششي و اسپان
1401/12/02

 

اطلاعیه های بهمن 1401

اعلام آنالیز هزینه‌های تمام شده تولید قارچ، بذر، و خاک پوششی

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران برای اعلام آنالیز هزینه‌های تمام شده تولید قارچ، بذر، و خاک پوششی

با سلام و تحیات

احترام نظر به تورم سیال و شناور حاکم بر فضای اقتصادی کشور و نوسان‌های شدید نرخ‌ها، و به تبع آن افزایش هزینه‌های تمام شده تولید در بنگاه‌های اقتصادی خواهشمند است جهت بازنگری قیمتها و بروزرسانی بهای فروش محصولات، آنالیز هزینه‌های تولید به تفکیک قارچ، بذر و خاک پوششی واحدهای تولیدی متبوع را حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ 1401/11/30 جهت اعمال نظر نهایی در هیات مدیره این انجمن ارسال فرمایید

مهدی رجبی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اعلام آنالیز هزینه‌های تمام شده تولید قارچ
1401/11/25

تکذیب کاهش تولید و تعطیلی واحدها

انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران در واکنش به انتشار خبر اقتصاد آنلاین با عنوان” کاهش تولید قیمت قارچ را بالا برد/ واحد‌های خرد و خانگی از چرخه تولید خارج شده‌اند” جوابیه‌ای را ارسال کرده و ثبات قیمت قارچ را متأثر از صادرات عنوان و کاهش تولید و تعطیلی واحد‌های صنفی را رد نموده است.

به گزارش هاگ، در تاریخ ۲۴ دی ماه سالجاری در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، خبری با عنوان ” کاهش تولید قیمت قارچ را بالا برد/ واحد‌های خرد و خانگی از چرخه تولید خارج شده‌اند” منتشر شد که در رسانه هاگ با عنوان کاهش تولید، باعث افزایش قیمت قارچ خوراکی شد ارائه گردید. انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران جوابیه‌ای را به این پایگاه خبری ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

نظر به خبر درج شده در خصوص صنعت قارچ، احتراماً از جانب انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران به عنوان متولی صنفی این صنعت ایرادات ذیل بر ماهیت خبر مذکور وارد است، لذا تقاضامندیم دستور فرمایید تا نسبت به اصلاح موضوع اقدامات لازم معمول فرمایید.

  1. جناب آقای افشار از فعالین اقتصادی کسب و کار قارچ بوده و قریب به چهارسال است که عضو هیأت مدیره این انجمن نمی‌باشد.
  2. کل تولید قارچ در بخش مشاغل خانگی و واحد‌های پرورشی خرد کمتر از ۵ هزار تن در سال می‌باشد که این مقدار عدد معنی‌دار و تأثیر‌گذاری در کل تولید نیست. لذا در سالجاری هیچگونه کاهش تولید و تعطیلی در صنعت صورت نپذیرفته و از قضا واحد‌های جدیدی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند.
  3.  قیمت قارچ در بازار بر اساس شاخص نرخ تورم و هزینه‌های تولید برای پرورش‌دهندگان عملاً بالا نمی‌باشد و ثبات بهای فروش قارچ در بازار متأثر از خرید بازرگانان عراقی در داخل کشور و صادرات محصول بوده است، لذا صادرات انجام شده در صنعت باعث کاهش نوسانات قیمت قارچ شده است.
  4.  تولید قارچ در کشور بر اساس ظرفیت اسمی پروانه‌های بهره‌برداری حدود ۲۰۰ هزار تن در سال می‌باشد و عدد ۵۰۰ هزار تن در سال کاملاً غلط است.
اطلاعیه انجمن صنفی
1401/11/02

اطلاعیه دی 1401

اطلاعیه انجمن صنفی در مورد نمایشگاه کشاورزی

انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی طی اطلاعیه ای از کلیه واحدهای تولید کننده قارچ دعوت به عمل آورده تا هرگونه اقلام اطلاع رسانی و تبلیغاتی نظیر کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و … را جهت ارائه در غرفه انجمن صنفی در نهمین نمایشگاه کشاورزی (iran agri 2023)، تا پایان وقت اداری 18 دی ماه 1401 به دفتر انجمن تحویل دهند.

*** لازم به ذکر است این خدمات از سوی انجمن برای واحدهای عضو کاملا رایگان می باشد و شامل هیچگونه هزینه ای نمی باشد.

آدرس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ : تهران – چیتگر – بلوار علیمرادیان (کوهک) – مجتمع اداری تجاری طوبی –  بلوک A اداری – طبقه 6 – واحد 5

تلفن: 118 الی 46084117-021

به منظور امانت داری در اخبار، تصویر اطلاعیه مذکور در ادامه خبر قرار گرفته است.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور در خصوص نمایشگاه کشاورزی 1401
1401/10/15

نهمین دوره نمایشگاه تخصصی کشاورزی (iran agri 2023) شامل سامانه های نوین آبیاری، ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و امور مربوط به گلخانه ها و کشت گلخانه ای، توسط وزارت جهاد کشاورزی بین روزهای 19 الی 22 دی ماه 1401 با حضور بیش از 160 شرکت و در 6 سالن بزرگ در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران برگزار خواد شد.

زمان بازدید نمایشگاه: 9 الی 15

نهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی iran agri 2023
1401/10/15

اطلاعیه شهریور 1401

اطلاعیه انجمن صنفی در راستای فراخوان واگذاری اماکن عرضه خرده محصولات پروتئینی

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/06/16 در راستای فراخوان واگذاری اماکن عرضه خرده محصولات پروتئینی، با ما همراه باشید.

با سلام و تحیات

احتراما جهت استحضار به پیوست مکاتبه دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی به شماره 1401/06/14 منضم به مکاتبه شماره 614/585425 سازمان مدیریت میوه و تره بار شهرداری تهران در خصوص فراخوان واگذاری حق بهره برداری موقت از اماکن عرضه محصولات پروتئینی جهت اطلاع و هر گونه بهره برداری به حضور ایفاد میگردد. لذا متقاضیان محترم در صورت تمایل به اخذ غرف میتوانند از طریق فرآیند مزبور در نامه‌های مورد اشاره اقدامات لازم را لحاظ فرمایند.

نیما باغبانی
دبير انجمن صنفی

پرورش دهندگان قارچ خوراكی ایران

رونوشت

  • جناب آقای مهندس تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی جهت استحضار
جتاب آقای رجبی
رئیس هیئت مدیره محترم انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی
موضوع واگذاری اماکن عرضه خرده محصولات پروتئینی
سلام علیکم
با احترام به پیوست تصویر نامه شماره 614/585425 مورخ 1401/6/13 سازمان مدیریت میادین میوه تره بار در خصوص برگزاری فراخوان واگذرای اماکن عرضه خرده محصولات پروتئینی در سال 1401 به فعالین بخش، جهت استحضار و اطلاع رسانی به ذینفعان ارسال می‌گردد.
غلامرضا تقوی
مدیر کل دفتر گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی
رونوشت به:
سرکار خانم فتاحی فر معاون محترم دفتر در امور توسعه گلخانه‌ها و قارچ برای اطلاع
سرکار خانم قدیمی رییس محترم گروه قارچهای خوراکی برای اطلاع
اطلاعیه انجمن قارچ خوراکی
1401/06/16

اطلاعیه انجمن قارچ

 

اطلاعیه انجمن قارچ

اطلاعیه های مرداد 1401

اطلاعیه انجمن صنفی در راستای بهای واقعی فروش قارچ

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/05/22 در راستای بهای واقعی فروش قارچ به شرح زیر می باشد، با ما همراه باشید.

عرض سلام و وقت بخير خدمت همكاران گرامی

احتراما با توجه به رصد روزانه بازار و نرخ دادوستد صورت گرفته در روز شنبه مؤرخ 1401/05/22 كاملا محرز است كه بهای واقعی فروش قارچ در امروز بسيار بيشتر از اعداد مندرج در ليست فروش روزانه توسط غرفه داران مي باشد لذا به غرفه داران محترم توصيه می شود كه اكيدا نسبت به درج قيمت پايين و غير واقعی جهت كسب سود بيشتر اقدام ننمايند زيرا اين موضوع باعث ايجاد التهاب در بازار و زيان به توليدكنندگان ميشود بنابراين تقاضامند است كه نسبت به قيد عدد واقعی فروش مبادرت نموده و در غير اينصورت اقدامات لازم جهت فسخ قرارداد غرفه دار خاطی صورت خواهد پذيرفت.

نيما باغبانی
دبير انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراكی

اطلاعیه انجمن صنفی در راستای ملاک عمل تعیین بهای فروش قارچ روزانه

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/05/08 در راستای ملاک عمل تعیین بهای فروش قارچ روزانه از میادین استان البرز به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

جناب آقای دانش کهن

رئیس سازمان میادین و تره بار شهرداری استان البرز

با سلام و تحیات

احتراما از آنجایی که بخش قابل توجهی از محصول قارچ تولیدی واحدهای پرورش عضو این انجمن به غرفه میادین و تره‌بار مجموعه تحت مدیریت آن مقام گران‌قدر ارسال می‍گردد و همچنین با توجه به این‌که انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی به عنوان متولی این صنف روزانه نسبت به اعلان نرخ فروش قارچ بر اساس عرضه و تقاضا اقدام ‌می‌نماید، خواهشمند است دستور فرمایید تا ملاک عمل تعیین بهای فروش قارچ روزانه از میادین آن استان را بر مبنای نرخ اعلانی این انجمن معمول فرمایند.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی

پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اصل اطلاعیه به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/05/08

 

اطلاعیه در راستای منصوب شدن جناب آقای کشور پژوه مدیر محترم واحد تولیدی نگین فراز صدف به عنوان مسئول کمیته هم‌افزایی انجمن صنفی پرورش دهندگان

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/05/08 در راستای منصوب شدن جناب آقای کشور پژوه مدیر محترم واحد تولیدی نگین فراز صدف به عنوان مسئول کمیته هم‌افزایی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور انجمن به شرح زیر می باشد.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

جناب آقای کشور پژوه

مدیر محترم واحد تولیدی نگین فراز صدف

با سلام و تحیات

نظر به نشست مورخ 1401/04/14 با همکاران تولیدکنندگان منطقه شهریار و به موجب این ابلاغ احتراما جناب‌عالی به عنوان مسئول کمیته هم‌افزایی صنفی این انجمن منصوب می‌شوید، لذا تقاضامند است ضمن ارائه برنامه، اعضای تیم کاری و اهداف مورد نظر به دبیر انجمن در صورت نیاز هرگونه آمار و اطلاعاتی جهت حصول نتیجه از این مجموعه را درخواست و مباحث مورد نظر راپیگیری فرمایید.

                                                                                                       مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی

پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اصل اطلاعیه به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/05/08

اطلاعیه های تیر 1401

 

اطلاعیه در راستای لزوم ارسال فاکتور انجمن همراه با محصول به بورس مهرآباد

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/04/04 در راستای لزوم ارسال فاکتور انجمن همراه با محصول به بورس مهرآباد، تاکید تولیدکنندگان بر فروش قارچ به نرخ اعلانی روزانه انجمن، نحوه تسویه حساب محصولات مازاد خریداری شده با تولیدکنندگان، یادآوری رعایت نرخ فروش بسته 200 و 400 گرمی و لزوم ارسال بار با دایکات از روز دوشنبه مورخ 1401/04/06 به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی

موضوع: لزوم ارسال فاکتور انجمن همراه با محصول به بورس مهرآباد، تاکید تولیدکنندگان بر فروش قارچ به نرخ اعلانی روزانه انجمن، نحوه تسویه حساب محصولات مازاد خریداری شده با تولیدکنندگان، یادآوری رعایت نرخ فروش بسته 200 و 400 گرمی و لزوم ارسال بار با دایکات از روز دوشنبه مورخ 1401/04/06

با سلام و تحیات

ضمن آرزوی سلامتی خدمت تولیدکنندگان احتراما با توجه به شرایط آشفته صنف و التهابات شدید بازار و لزوم همگرایی و هم افزایی با سیاست های انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ و هیئت امناء تنظیم بازار خواهشمند است همکاری های لازم با مواد مندرج ذیل را اعمال فرمائید.

  • با توجه به اعلان قبلی در خصوص لزوم ارسال فاکتورهای انجمن به همراه بار تحویل داده شده به بورس از روز شنبه مورخ 1401/04/04 و عدم توجه قریب به اتفاق واحهای تولیدی به این مسئله مسئله جهت استحضار از روز یک شنبه مورخ 1401/04/05 تحت هیچ شرایطی امکان ورود محصول فاقد فاکتور انجمن به محل بورس مهرآباد امکانپذیر نمی باشد.
  • با توجه به حمایت همه جانبه هییت امنا تنظیم بازار از تولیدکنندگان و فراهم نمودن امکان ارسال محصول به صورت مستقیم به واحد فرآوری قارچینو در ادامه حمایتهای هیئت امناء متاسفانه روزانه شاهد آن هستیم ک قارچ در پایینترین نرخ طی دو سال گذشته در بورس مهرآباد و بازار عرضه می گردد و این معضل با مبانی تولید، هزینه های تمام شده و سیاست های حمایتی انجمن و امنا در تضاد کامل می باشد و این رویکرد نه تنها زمینه ساز رشد و تعای نمی باشد بلکه تاثیری مخرب و ویرانگر بر کل صنف و تولیدکنندگان متعهد به کسب و کار و صنعت متبوعشان خواهد گذاشت و تمامی بازار را دچار تلاطم و آسیب برگشت ناپذیر مینماید لذا در صورت عدم اصلاح مدیریت فروش یکسری از واحدهای تولیدی غیر همراه با این سیاستها یقینا هییت امنا نیز خط مشی کاری، شیوه رویکرد و اجرای برنامه های صیانتی خود تجدید نظر نموده و ناگریز به تغییر آنها می باشد.
  • جهت استحضار تمامی تولیدکنندگان و فعالان فروش در این کسب و کار، نحوه تسویه حساب محصول مازاد خریداری شده مستقیم و غیر مستقیم فاقد هزینه حق العمل کاری برای نمایندگان فروش می باشد و تمامی بهای پرداختی صرفا به تولید کننده متعلق می گردد.
  • جهت یادآوری از روز دوشنبه مورخ 1401/04/06 ارسال محصول 200 و 400 گرمی به بورس قارچ مهرآباد تنها با دایکات میسر بوده و تمامی تولیدکنندگان و نمایندگان فروش ملزم به رعایت نرخ های مصوب پیرو صورت جلسه اعلانی می باشند.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی قارچ خوراکی ایران
1401/04/04
اطلاعیه انجمن قارچ خوراکی
1401/04/04

اطلاعیه انجمن در راستای اجرای پروژه های تعالی سازمانی و ارتقاء ظرفيت

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/04/01 در راستای اجرای پروژه های تعالی سازمانی و ارتقاء ظرفيت به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی

جناب آقای مهندس تقوی

مدیر کل محترم امور گلخانه ها، گیاهان داروئی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی

موضوع: اجرای پروزه های تعالی سازمانی، ارتقاء و به ظرفیت رسانی واحدهای فعال در زنجیره قارچ

با سلام و تحیات

احتراما نظر به رصد بسته های حمایتی دولت محترم در راستای تامین اعتبار پروژه های ارتقاء و به ظرفیت رسانی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و با توجه به تولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این خصوص خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به معرفی انجمن صنفی پرورشدهندگان قارچ خوراکی به واحد معاونت سازمان مورد اشاره به عنوان دبرخانه اجرای پروژه های صدرالاشاره در حوزه زنجیره صنعت قارچ در سطح کشور و ابلاغ موضوع به تمامی استان ها جهت عملیاتی نمودن برنامه ها برای واحدهای متقاضی اقدامات لازم را معمول فرمایند.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/04/01

اطلاعیه های خرداد 1401

اطلاعیه در راستای نحوه جمع آوری بار مازاد، قیمت فروش قارچ بسته بندی

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/03/31 در راستای نحوه جمع آوری بار مازاد، قیمت فروش قارچ بسته بندی، ارسال محصول به بورس قارچ طبق فاکتور تهیه شده انجمن به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم عضو انجمن صنفی پرورشدهندگان قارچ خوراکی کشور

موضوع: نحوه جمع آوری بار مازاد، قیمت فروش قارچ بسته بندی، ارسال محصول به بورس قارچ طبق فاکتور تهیه شده انجمن

با سلام و تحیات

نظر به شرایط و التهابات موجود در بازار احتراما مسائل ذیل در راستای ساماندهی امور و به حداقل رساندن معضلات جهت استحضار به حضور ارسال می گردد. لذا خواهشمند است با جدیت و عزم راسخ نسبت به اجرایی کردن بند های  مندرج در این مکاتبه همکاری های لازم را معمول فرمائید.

1) طبق اعلان هیئت امنای تنظیم بازار از روز چهارشنبه مورخ 1401/04/01 جمع آوری بار مازاد تنها از طریق ارسال مستقیم به (واحد فرآوری صنایع تبدیلی شرکت قارچ پارس شهریار ) صورت می گیرد و در این راستا به منظور جلوگیری از مرجوع کردن بار توسط واحد فرآوری، پرورش دهنده محترم بایستی روز قبل از ارسال محصول هماهنگی های لازم را  با شماره های 09188715720 و 09126612503 حداکثر تا ساعت 21 به عمل آوردجهت استحضار تنها محصول مازاد واحدهای تولیدی خریداری می گردد که عضو انجمن بوده و کمپوست خود را از واحدهای تولید بستر رویش تامین کننده اعتبار هیئت امناء تنظیم بازار خریداری نمایند بدیهی است که تبعات هرگونه ارسال محصول خارج از این ضوابط بر عهده واحد پرورش بوده و به تسویه حساب آنها ترتیب اثر داده نمی شود و همچنین در صورت وقوع چنین موضوعی واحد پرورش قارچ حق هرگونه شکایت را از خود سلب نموده است. جهت اطلاع نرخ خرید تضمینی محصول مابین 35-40 هزار تومان به صورت حواله می باشد و کنترل کیفیت محصول ارسالی توسط کارشناسان واحد فرآوری قارچینو صورت می پذیرد.

2) با توجه به عدم شفافیت در بهای فروش محصول قارچ بسته بندی 200گرمی و 400گرمی در بورس مهرآباد نشستی با حضور نمایندگان فروش واحدهای ارسال کننده بسته به بورس قارچ مهرآباد صورت پذیرفت و مقرر گردید که از روز دوشنبه مورخ 1401/04/06 اجازه ورود قارچ بسته بندی 200 و 400 گرمی بدون دایکات و قارچ بسته بندی 1000گرمی بدون لیبل به محل بورس صورت نپذیرد همچنین طبق توافق صورت گرفته به شرح صورت جلسه پیوست مقرر گردید تا نمایندگان فروش بسته بندی از قبیل (سحر- ملارد- جلگه دز- صدف- پارس شهریار- نوین- میکالند- آروین قشلاق- آوا- ایران- دکتر یوسفی) نرخ فروش محصول خود را جهت بسته بندی 200گرمی حداکثر 12/500 تومان و حداقل 12/000 تومان، محصول 400 گرمی حداکثر 25/000 تومان و حداقل 24/000 تومان تعیین نمایند و در صورت تخطی هر یک از غرفه داران محترم از این مبلغ مدیریت بورس سریعا نسبت به فسخ قرارداد غرفه آنها اقدامات لازم را صورت دهند.

3)  با توجه به عدم هویت محصولات ارسالی به بورس مهرآباد و تذکرهای پی در پی در خصوص ارسال فاکتور معتبر و بی توجهی همکاران گرامی، این انجمن اقدام به چاپ فاکتورهای متحد الشکل به شرح پیوست و توزیع آن بین تمامی غرفه داران نمود و مقرر گردید از روز شنبه مورخ 1401/04/04 اجازه ورود تنها به خودروهایی داده شود که فاکتور مذکور را با قید تمامی مشخصات بار ارسالی و مهر معتبر شرکت تحویل نماینده انجمن داده و در غیر اینصورت امکان ورود محصولات مقدور نمی باشد.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

متن اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/31
اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/31

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه در راستای نحوه ارسال محصول به بورس و شیوه تحویل حواله ها

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/03/30 در راستای نحوه ارسال محصول به بورس و شیوه تحویل حواله ها به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم عضو انجمن صنفی پرورشدهندگان قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

ضمن آرزوی توفیق و سلامتی محضر ان همکاران گرامی احتراما مباحث ذیل در راستای ساماندهی بیشتر صنف جهت استحضار به حضور ارسال می گردد لذا خواهشمند است، همکاری های لازم در این خصوص را معمول فرمائید.

1- با توجه به توزین روزانه محصولات مازاد فله خریداری شده (علی الخصوص سبد) در مرکز فروش قارچ مهرآباد محرز شده که بخش عمده این محصولات پس از کسر وزن سبد از لاظ فنی کمتر از مقدار استاندارد 5کیلوگرم می باشد و این انجمن علت موضوع را یقینا به دلیل گرمای هوا و افت حجم محصول قلمداد می نماید لذا از پرورش دهندگان محترم تقاضامند است جهت جبران مابه التفوت وزن از دست رفته به میزان 100 الی 200 گرم محصول قارچ را بیشتر در سبد قرار داده و به نماینده فروش خود در بورس قارچ ارسال فرمائید.

2- با توجه به مصوبه هیئت امناء تنظیم بازار از این به بعد حواله های صادر شده محصولات مازاد خریداری شده تنها به مدیران واحدهای تولیدی یا نمایندگان تام الاختیار آنها که از طریق مکاتبه رسمی به انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ معرفی می گردند تحویل داده شود. لذا جهت جلوگیری اختلاف حساب با نمایندگان فروش خود اقدامات لازم جهت اجرای موضوع مذکور را لحاظ فرمائید.

نیما باغبانی

 دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

متن اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/30

 

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/30

اطلاعیه در خصوص اصلاحیه بهای فروش قارچ خوراکی فله و بسته بندی

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/03/08 در خصوص اصلاحیه بهای فروش قارچ خوراکی فله و بسته بندی در سال 1401 به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی

همکاران گرامی

تولیدکنندگان محترم صنعت قارچ خوراکی کشور

موضوع: اصلاحیه بهای فروش قارچ خوراکی و بسته بندی

با سلام و تحیات

نظر به درخواست مکرر تولیدکنندگان در خصوص بازنگری نرخ اعلانی فروش قارچ مندرج در مکاتبه شماره 95/ص/1401 مورخ 1401/02/24 و همچنین مصوبه نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره این انجمن با پیشکسوتان صنفی احتراما جدول پیوست به عنوان نرخ جدید و اصلاح شده فروش قارچ فله و بسته بندی جهت استحضار به حضور ارسال می گردد. مزید اعلام قیمت های اعلامی این مکاتبه از تاریخ 1401/10/03 قطعی و لازم الاجرا می باشد لذا خواهشمند است نسبت به اطلاع موضوع به واحد فروش خود اطلاعات لازم را معول فرمائید.

مهدی رجبی

 رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

متن و جدول پیوست اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/08
اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/08

برگزاری دوره‌های آموزشی انجمن صنفی قارچ کاران

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در تاریخ 1401/03/05 در خصوص درخواست انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور از سازمان آموزش عالی ذیل وزارت جهاد کشاورزی جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نظر انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حاجی میر رحیمی

رئیس محترم آموزش عالی امام خمینی (ره)

موضوع: برگزاری دوره های آموزشی مورد نظر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

با سلام و تحیات

بازگشت به مکاتبه شماره 524/240 مورخ 1401/02/27 احترام دوره های پیشنهادی مورد نیاز این انجمن به شرح جدول پیوست جهت استحضار به حضور ارسال می گردد.

مهدی رجبی

 رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

متن و جدول پیوست اطلاعیه به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/03/05

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

دوره های آموزشی انجمن صنفی قارچ های خوراکی

دوره های آموزشی انجمن صنفی قارچ های خوراکی

اطلاعیه های اردیبهشت 1401

اطلاعیه در خصوص حد مجاز مصرف سموم در واحدهای تولیدی

اطلاعیه در تاریخ 1401/02/31 انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران در خصوص حد مجاز مصرف سموم در واحدهای تولیدی، با ما همراه باشید. متن اطلاعیه انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پروش دهندگان قارچ خوراکی ایران

با سلام و تحیات

پیرو مکاتبه شماره 94/ص/1401 مورخ 1401/02/20 در خصوص حد مجاز مصرف سموم احتراما پس از بررسی مجدد موضوع با سازمان حفظ نباتات و اخذ نظرات کارشناسی با اعضای صنف و علی الخصوص کمیته فنی این انجمن جهت استحضار قارچ کش پروکلراز با فرمولاسیون WP50% با دوز مصرف 0.9 گرم در هر متر مربع در 2 لیتر آب بلافاصله بعد از دادن خاک پوششی به بستر مورد تائید می باشد لذا مراتب جهت استحضار به حضور ارسال می گردد.

نیما باغبانی

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

متن نامه انجمن صنفی
1401/02/31

اطلاعیه انجمن قارچ خوراکی در خصوص معافیت بیمه کارفرما

اطلاعیه در تاریخ 1401/02/28 انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران در خصوص معافیت بیمه کارفرما، با ما همراه باشید. متن اطلاعیه انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پروش دهندگان قارچ خوراکی ایران

با سلام و تحیات

احتراما نظر به مکاتبه شماره 850/11786 مورخ 1401/02/21 دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی منضم به مکاتبه شماره 300/10874 مورخ 1401/02/19 در خصوص برقراری اعمال معافیت بیمه سهم کارفرما تا 5نفر به شرح پیوست خواهشمند است پیگیری های لازم با سازمان تامین اجتماعی محل بنگاه اقتصادی خود در راستای اعمال معافیت مورد اشاره برای واحدهای متبوع را صورت داده و در صورت بروز هر گونه مشکل را به این انجمن اعلان فرمائید.

                                                                                        نیما باغبانی

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

نامه انجمن و پیوست آن به شرح زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/02/28

پیوست اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

پیوست اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن در خصوص بهای فروش جدید محصول

متن مکاتبه در تاریخ 1401/02/24 با تولیدکنندگان محترم قارچ در خصوص بهای فروش جدید محصول قارچ فله و بسته بندی جهت استحضار، از طرف انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی

پرورش دهندگان محترم قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

احتراما نظر به رسالت انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در خصوص حمایت و صیانت از فعالین اقتصادی این کسب و کار با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های تولید و لزوم افزایش نرخ جهت تامین هزینه های تولید بنگاه های اقتصادی متبوع و همچنین با توجه به مصوبه هیئت مدیره این انجمن در نشست مورخ 1401/02/20 احتراما نرخ های جدول پیوست برای محصول فله و بسته بندی قارچ جهت استحضار به حضور ارسال می گردد. لذا خواهشمند است نسبت به اطلاع نرخ جدید به واحد های فروش خود جهت اعمال آن ها از تاریخ 1401/03/01 اقدامات لازم را معمول فرمائید.

مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی
1401/02/24

بهای جدید پیشنهادی فروش قارچ فله و بسته بندی در سال 1401 به صورت جدول زیر می باشد.

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی
1401/02/24

اطلاعیه در خصوص مصرف قارچ کش مجاز در واحد های تولیدی

اطلاعیه در تاریخ 1401/02/20 انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران در خصوص مصرف قارچ کش مجاز در واحد های تولیدی، با ما همراه باشید. متن اطلاعیه انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی

اعضای محترم انجمن صنفی پروش دهندگان قارچ خوراکی ایران

با سلام و تحیات

ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون احتراما نظر به اعلان دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص آفت کش های مجاز در کنترل آفات بیماری های قارچ خوراکی جهت استحضار (قارچ کش پروکلراز با فرمالیسیون WP50% با دوز مصرف 5/9 گرم در متر مربع به صورت یک نوبت، 7 تا 10 روز بعد از دادن خاک پوششی به بستر) مورد تائید هیئت نظارت بر مصرف سموم واحد حفظ نباتات وزارت متولی این صنف می باشد لذا مراتب جهت استحضار آن همکاران گرامیبه حضور ارسال می گردد.

نیما باغبانی

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور

 

اطلاعیه انجمن در خصوص مصرف قارچ کش مجاز در واحد های تولیدی
1401/02/20

اطلاعیه در خصوص در خصوص قیمت مصوب شده قارچ

اطلاعیه در تاریخ 1401/02/17 انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران در خصوص قیمت مصوب شده قارچ، با ما همراه باشید. متن اطلاعیه انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی تولیدکنندگان محترم عضو انجمن صنفی قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

احتراما نظر به رصد روزانه نرخ فروش قارچ در مرکز فروش قارچ مهرآباد و جمع آوری بار مازاد بر تقاضا توسط امناء تنظیم بازار و اخذ تائیدیه همراه با درج قیمت از غرفه داران مستقر در مرکز مورد اشاره و همچنین اعلان روزانه این نرخ ها به هریک از تولیدکنندگان طرف قرارداد با غرفه داران خواهشمند است چنانچه تناقضی میان نرخ اعلانی تابلو، نرخ تایید شده غرفه داران و میزان قبولی هر یک از نمایندگان فروش بورس به آن تولیدکنندگان مشاهده گردید مراتب را با قید فوریت و به صورت مکتوب به این انجمن اطلاع داده تا پیگیری های لازم جهت جلوگیری از متضرر شدن آن پرورش دهندگان محترم به عمل آید.

نیما باغبانی

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/02/12

اطلاعیه انجمن در خصوص مکاتبه تسهیل گری صدور گواهی برای پرورش دهندگان

اطلاعیه در تاریخ 1401/02/07 انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران در خصوص مکاتبه تسهیل گری صدور گواهی برای پرورش دهندگان از جانب غذا و دارو جهت ارائه به امور مالیاتی کشور با ما همراه باشید، متن اطلاعیه انجمن صنفی به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر دارایی

رئیس محترم سازمان غذا و دارو

با سلام و تحیات

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همکاران احتراما نظر به الزام اجرایی شدن قانون دائمی معافیت های مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی (موضوع جزء های 1،2،3،4 ، 8-5، بند(الف) و جزء 2 بند (ب) ماده9 قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ 1400/10/13 و لزوم اخذ گواهی سلامت محصول از آن سازمان توسط پرورش دهندگان و دارندگان پروانه بهره برداری تولید قارچ خوراکی به منظور ارائه جهت اجرای قانون صدرالاشاره توسط سازمان محترم امور مالیاتی کشور خواهشمند است عنایت نموده دستور فرمائید تا مساعدت ها و تهسیل گری های لازم با اعضای متبوع این انجمن در رابطه با صدور گواهی های مورد اشاره را معمول فرمایند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

اطلاعیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور
1401/02/07

مکاتبه با تولیدکنندگان محترم قارچ در خصوص ارائه آنالیز هزینه های تولید

متن مکاتبه در تاریخ 1401/02/06 با تولیدکنندگان محترم قارچ در خصوص ارائه آنالیز هزینه های تولید از طرف انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالی

همکاران گرامی

پرورش دهندگان محترم قارچ خوراکی کشور

با سلام و تحیات

ضمن آرزوی توفیق و سلامتی و همچنین قبولی طاعات و عبادات شما سروران احتراما نظر به افزایش هزینه های تولید در سال جدید و لزوم بازنگری در بهای فروش محصول قارچ خواهشمند است حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه مورخ 1401/02/14 همکاری های لازم را در خصوص ارسال آنالیز کامل هزینه های تولید واحد تولیدی متبوع را معمول فرموده تا نهایتا پس از بررسی و جمع بندی در هیئت مدیره این انجمن اقدامات لازم اتخاذ گردد.

 

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران

 

اطلاعیه انجمن
1401/02/06

اطلاعیه فروردین 1401

ابلاغیه لزوم تحویل فاکتور برای بار ارسالی

انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور، طی نامه ای به تولید کنندگان قارچ لزوم تهیه و تحویل فاکتور برای محصولات قارچ ارسالی به بورس قارچ مهرآباد (مرکز فروش قارچ لشگری) را ابلاغ نمود که اصل نامه آن به شرح زیر می باشد.

در این نامه آمده است که از تاریخ 28 فروردین 1401 از ورود ماشین های حامل بار قارچ بدون تحویل فاکتور صادر شده (با درج تلفن واحد تولیدی یا شخص تولید کننده) به بورس یا مرکز فروش قارچ مهرآباد ممانعت خواهد شد.

نامه انجمن جهت لزوم صدور و تحویل فاکتور قارچ ارسالی به بورس قارچ مهرآباد
1401/01/27
تمامی اطلاعیه های صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا