اخبار تولید قارچ سراسر کشور

افتتاح فاز دوم شرکت قارچ شبنم کوثر

آغاز به کار بزرگترین مجموعه تولید قارچ استان قم

خبرگزاری هاگ به مناسبت هفته دولت، در مراسم بهره‌برداری از 37 طرح در بخش‌های متنوع کشاورزی در دستجرد شهرستان قم، حضور یافت که از فاز دوم قارچ شبنم کوثر نیز در پایان آن رونمایی گردید. مجتمع قارچ شبنم کوثر، که با ۵۶ واحد فعال توانسته ظرفیت تولید سالانه خود را به بیش از 1400 تن برساند؛ پذیرای مهمانان در این مراسم بود.

به گفته مهندس سید حامد میر اکبری، مدیر تولید شرکت قارچ شبنم کوثر، که شرکت از هفت سال پیش روند رشد خود را از تعمیر و بهبود هشت سالن با مدیریت وی آغاز کرد. در اوایل سال 95 اولین کمپوست ریخته شد، و به تدریج این سالن‌ها با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه پرسنل طی پنج سال، تولید سالانه به 240 الی 260 تن رسید که به دلیل کیفیت بسیار بالا و مطلوب آن، همراه با سیستم حمل و نقل استاندارد برای حمل سالم و به موقع قارچ، مشتریان بسیاری را به سوی خود جلب کرد.

به تدریج با تقاضای بالای بازار و نیاز مشتریان برای دریافت قارچ بیشتر، مدیران شرکت قارچ شبنم کوثر تصمیم گرفتند فعالیت خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند. آن‌ها دریافته بودند که در سالن‌های گلخانه‌ای، به دلیل عدم ایزوله بودن محیط، کنترل دمای محیط دشوار است و توجه و پشتیبانی ویژه و شبانه‌روزی پرسنل را می‌طلبد. به همین دلیل، ورود به فاز دوم در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفت.

به گفته امانی مدیر عامل شرکت، با بهره‌گیری از مشاوران زبده و متخصص، سالن‌های مجموعه در ابعاد کوچکتر و ارتفاعی بزرگتر طراحی شد، و فضایی 300 متری تا ارتفاع 6 طبقه با وسایل سرمایشی مدرن تجهیز گردید. 22 سالن جدید مجموعه، آماده شد تا ظرفیت تولید قارچ در این مجموعه را تا سطح نیاز افزایش دهد و علاوه بر پوشش بازار داخلی، فصل جدیدی در صادرات کشور در حوزه قارچ آغاز نماید.

به منظور ارائه مناسب محصول به مشتری هدف، طبق اظهار مهندس مهدی خوشدانی، مدیر برداشت و Quc، در شرکت قارچ شبنم کوثر، به برداشت مناسب با تقاضای روز بازار و کیفیت بسته‌بندی توجه ویژه‌ای شده و سبب شده محصول قارچ ارائه شده در بازار از سایر رقبا ممتاز و سرآمد باشد. همین امر زمینه را برای صادرات قارچ تسهیل نموده و چشم‌انداز روشنی را برای فروش حداکثری فراهم نموده است.

موسوی مدیر فروش مجموعه، اظهار داشت بازار عراق و ارمنستان، دو منطقه اصلی است که در مرحله اول صادرات قارچ به آنها آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس به زودی در دایره هدف این شرکت باشد. به بیان وی، شرکت قارچ شبنم کوثر در بازار داخلی بسیار موفق عمل کرده به گونه‌ای که همیشه تقاضا بسیار بیشتر تولید محصول بوده است.

زمانی مدیر بازرگانی شرکت قارچ شبنم کوثر، نوید داد که شرکت قارچ شبنم کوثر مقدمات افتتاح کمپوست‌سازی را نیز به فعالیت‌های خود اضافه کرده تا بتواند کمپوستی با استاندارد بالا، متناسب با نیاز اصلی خود تولید و به بازار نیز عرضه کند. به علاوه بزودی شاهد فعالیت این شرکت در زمینه صنایع تبدیلی قارچ نیز خواهیم بود تا بتوان بازارهای متنوعی را تحت پوشش قرار داد.

خان‌میرزایی مدیر مالی مجموعه، اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند اشتغال‌زایی خود را از 100 نفر به چند برابر برساند و به زودی شاهد درخشش آن در عرصه رقابت بین‌المللی باشیم.

محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، پس از رونمایی، با بیان رشد قابل توجه این شرکت در 5 سال گذشته،  اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند در عرصه صادرات نیز بیش از پیش بدرخشد.

معاون اقتصادی استاندار قم، نیز با بیان این که در طول یک سال گذشته 37 واحد با هدف‌گذاری دولت و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 میلیارد تومان که عمدتا تسهیلات بانکی است در مدار تولید فعال شده و 400 اشتغال جدید ایجاد کرده‌اند؛ اظهار داشت که شرکت قارچ شبنم کوثر کارنامه بسیار مطلوبی داشته و توانسته با اشتغال‌زایی برای بیش از 100 نفر در این حوزه درخشان عمل نماید.

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا